۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
تشکیل یک تیم اقتصادی هماهنگ؛ راهکار حل مشکلات کشور
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

تشکیل یک تیم اقتصادی هماهنگ؛ راهکار حل مشکلات کشور

شه پرست، کارشناس اقتصادی، تشکیل یک تیم اقتصادی هماهنگ در دولت بعدی را راهکار حل مشکلات و مسائل اقتصادی کشور دانست.

به گزارش بازار، علیرضا شه پرست گفت: برای موفقیت دولت سیزدهم در حل مشکلات اقتصادی، مهمترین مسئله رویکرد دولت و نگاه آن به اقتصاد است.

وی با تاکید براینکه از ابتدا باید پذیرفت که اقتصاد یک کل منسجم است و با نگاه بخشی نمی‌توان راهکاری اثر بخش برای آن ارائه داد افزود: در شرایط فعلی الزاما باید یک صدا از تیم اقتصادی دولت به گوش برسد؛ لذا تشکیل تیم اقتصادی هماهنگ در همه سطوح ضروری است.

شه پرست ادامه داد: پس از تشکیل ساختار اقتصادی هماهنگ در دولت، اصلاح نظام مالی و بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح ساختار بودجه باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی، استقرار شفافیت را یکی دیگر از عوامل موثر در موفقیت دولت آینده دانست و گفت: در همه اقدامات پیش روی دولت آنچه که می‌تواند دلگرم کننده فعالان اقتصادی و مردم باشد استقرار شفافیت و مبارزه با فساد در هر سطحی است.

وی افزود: به موازات مبارزه با فساد و استقرار شفافیت دولت، باید به معیشت مردم از طریق کاهش هزینه‌های خانوار و افزایش درآمد خانواده‌ها توجه کند.

شه پرست گفت: یکی ازاقدامات فوری، استقرار نظام مدیریت زنجیره تامین جهت تامین کالاهای اساسی است که می‌تواند نیازهای اساسی مردم را با اطمینان و قیمت مناسب تامین کند.

کد خبر: ۹۶٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha