۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
چالش مهم صنایع کوچک، تأمین زیرساخت مورد نیاز است
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران:

چالش مهم صنایع کوچک، تأمین زیرساخت مورد نیاز است

پرنیان، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران بیان کرد: مجلس در چند روز اخیر قانون اختصاص یک درصد از سهم ارزش افزوده برای تکمیل زیرساخت، بهسازی و نوسازی زیرساخت را تصویب نکرد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران  پیرامون وضعیت صنایع کوچک ضمن اشاره به صنایع کوچک بیش از ۹۳ درصد گفت: این صنایع به دلیل انعطاف پذیری بالا، بومی بودن و متکی بودن به سرمایه های مردم توانستند جلوی تحریم را بگیرند و در شرایط کرونایی در خدمت مردم باشند.

پرنیان ضمن ابراز تأسف از ضعف و مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی که عمده صنایع کوچک را دارد تصریح کرد: مجلس در چند روز اخیر قانون اختصاص یک درصد از سهم ارزش افزوده برای تکمیل زیرساخت، بهسازی و نوسازی زیرساخت را تصویب نکرد در حالی که امید بود با تصویب این قانون بخش عمده ای از نواقص زیرساخت شهرک ها رفع شود و مانند تیر خلاصی بر پیکره صنعت کشور بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران ضمن تأکید بر توجه به صنایع کوچک تشریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در شهرک های صنعتی، به صورت مستقیم اشتغال دارند و حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و ۴۰ هزار طرح سرمایه گذاری که یک میلیون شغل دیگر ایجاد خواهد کرد، نیازمند حمایت دولت هستند.

پرنیان چالش مهم صنایع کوچک را تأمین زیرساخت مورد نیاز دانست و افزود: در صنایع کوچک، توانایی های زیادی وجود دارد و در دوران تحریم و کرونا شاهد بودیم در قفسه های فروشگاه های کشور، کمبود هیچ کالایی احساس نشد.

وی در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به ضعف در اجرای شعار سال برای صنایع خُرد خاطرنشان کرد: نگاه به صنعت کشور، نگاه درستی نیست و نیازمند نگاه منطبق بر واقعیات هستیم.

این مدیرعامل ضمن اشاره به نگاه های جزیزه ای به صنایع کوچک تصریح کرد: اگر به صنایع و تولید کشور که نیازمند حمایت هستند، نگاه حاکمیتی و جامع نداشته باشیم مشکلات حل نخواهد شد و در نهایت سفره معیشتی مردم آسیب خواهد دید.

کد خبر: ۹۶٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha