۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
عبور میزان مصرف آب از مرز ۳ میلیون ۶۰۰ هزار مترمکعب در تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد

عبور میزان مصرف آب از مرز ۳ میلیون ۶۰۰ هزار مترمکعب در تهران

بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب بر اساس آخرین آمار در پنجم تیر ماه سه میلیون و ۶۲۰ هزار متر مکعب به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه تهران در وضعیت نارنجی مصرف آب است، گفت: ۲ میلیون و ۴۹۵ متر مکعب آب از منابع سطحی و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است.

او افزود: مصرف آب در روزهای سوم تیرماه سه میلیون و ۶۳۸ هزار متر مکعب و در چهارم تیرماه نیز سه میلیون و ۵۶۸ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: سه میلیون متر مکعب معادل حجم آب دریاچه چیتگر است. میزان مصرف آب این روزهای تهران حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است که معادل ۱.۲ برابر مخزن دریاچه چیتگر است.

او با اشاره به کاهش منابع آبی در تهران گفت: در سال آبی امسال حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما سال گذشته وضعیت برعکس بود و سال‌های ۹۸ و ۹۹ پر باران‌ترین سال‌ها در طول ۵۰ سال گذشته بودند.

بختیاری گفت: در پایان اسفند ماه هر سال ارتفاع برف در اطراف سد لار به ۶ و نیم متر می‌رسید که امسال حداکثر ارتفاع برف در این منطقه یک متر بود.

او با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب رنگبندی تعیین شده است گفت: رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است که اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از اول تیرماه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شده است و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

محمدرضا بختیاری گفت: درصورت تغییر وضعیت از نارنجی به مرحله قرمز و هشدار نیازمند تدابیر جدید و همکاری شهروندان در مدیریت مصرف هستیم.

کد خبر: ۹۶٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha