۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال
«بازار» بررسی کرد

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

هر سال باتوجه به معرفی کراس‌اوورهای جدید توسط خودروسازان، رسانه‌ها پر فروش‌ترین‌ها را معرفی می‌کنند که در ادامه به ۵ کراس اوور پرفروش سال می‌پردازیم.

بازار؛ گروه خودرو: تب و تاب خرید خودروهای کراس اوور در بازارهای جهانی نسبت به سالاین گذشته افزایش فراوان پیدا کرده است. زیرا این خودروها توانسته به دلیل طراحی، ابعاد و اندازه در بازار مشتری فراوانی جذب کند. ملاک خرید خودرو در کلاس کراس اوور طراحی جذاب، پیشرانه مناسب و ارتفاع قابل قبول است. براین اساس شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند به طور سالانه محصولات جذابی را برای افزایش سهم بازار عرضه می‌کنند.

سال ۲۰۲۱ را می‌توان سخت‌ترین سال رقابت خودروسازان با یک دیگر در توسعه و فروش محصولات عنوان کرد. در این گزارش سعی داریم به بررسی ۵ خودرو کراس اوور محبوب و برتر بازار سال ۲۰۲۱ بپردازیم، هدف از انتخاب این ۵ محصول رعایت فاکتورهای طراحی، ایمنی، قوای محرکه و بازار هدف است.

یکی از جذابیت‌های خودروهای کراس اوور برای مشتریان، قیمت مناسب آن و طراحی منحصر به فرد هست. اما در هر دو زمینه فولکس واگن در محصول مذکور با شکست مواجه شده است

کراس‌اووری با طعم الکتریکی اما سایز کوچک
گروه خودروسازی فولکس واگن با داشتن محصولات فراوان، بازارهای مختلف خودروسازی را در سراسر جهان دارد. این خودروساز با در نظر گرفتن افزایش سهم بازار خودروهای کراس در جهان، به سمت تولید محصول الکتریکی پیش رفت. نتیجه آن هدف، تولید محصول ID.۴ به عنوان یک کراس تمام الکتریکی شد. یکی از جذابیت‌های خودروهای کراس اوور برای مشتریان، قیمت مناسب آن و طراحی منحصر به فرد هست. اما در هر دو زمینه فولکس واگن در محصول مذکور با شکست مواجه شده است. هرچند برای تولید و طراحی خودرو الکتریکی مانند موستانگ مک ای و تسلا نیز طراحی مشابه صورت گرفته، اما انتظار می‌رود از دو موتور یا چهار چرخ محرک برای توسعه بازار در این محصول استفاده شود.
ID.۴ به عنوان یک خودرو تمام الکتریکی با هدفی که برای آن توسط فولکس واگن در نظر گرفته شده بود، فاصله فراوانی دارد. اما این محصول در بازار آمریکا توانست فروش نسبتا خوبی را برای خود کسب کند و در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک رقیب جدی برای خودروسازانی که کراس اوور طراحی می‌کنند، شناخته شود.

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

تویوتا در جایگاه خاص
شرکت خودروسازی تویوتا را به عنوان یک خودروساز برتر در تولید محصولات با کیفیت در سراسر جهان می‌شناسیم. این خودروساز مدل‌های مختلف از خودروهای کراس را تاکنون توانسته طراحی و تولید کند. تویوتا تنها محصول پلاگین هیبرید کراس اوور را برای تویوتا رآو۴ در نظر گرفته است. این کراس اوور نه تنها قدرتمند است، بلکه برد حرکتی با یک بارشارژ کاملا قابل قبول دارد.
در بازار خودروهای کراس اوور وجود دو پیشرانه برای حرکت یکی از جذابیت‌های قابل توجه برای مشتریان تلقی می‌شود. قدرت پیشرانه بنزینی در کنار الکتریکی علاوه بر قدرت و کنترل مدیریت سوخت، کاهش استهلاک که مهم‌ترین پارامتر خرید هست را برای مشتری ایجاد می‌کند. این مساله فروش رآو۴ را در میان سایر کراس اوورها در بازار افزایش داده است.

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

کراس اوور هفت نفره آکورا
شرکت خودروسازی آکورا به عنوان زیر مجموعه هوندا در برخی از بازارها به ویژه آمریکا، بازار فروش مناسبی برای محصولات خود دارد. این خودروساز ژاپنی نام آشنا محصولات با کیفیت و کم استهلاک فراوانی را روانه بازار کرده که نیاز اصلی مشتریان را برآورده کرده است.
آکورا را می‌توان به عنوان یک خودروساز لوکس تلقی کرد که با عرضه محصول ام دی ایکس با ویژگی اسپرت، نوآوری در بازار خودروهای کراس اوور ایجاد کرده است. این خودرو با ارائه دادن رانندگی لذت بخش، هندلینگ عالی، فرمان پذیری مناسب توام با فناوری‌های روز جهت افزایش سطح ایمنی و رفاهی، این کراس اوور هفت نفره را تبدیل به یکی از خودروهای پر فروش کلاس CUV کرده است. حضور سه ردیف صندلی در خودرو با قابلیت مانورپذیری بازار مناسب فروش را برای این محصول و سخت کردن رقابت میان کراس اوورها را ایجاد کرده است.

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

لوکس به معنای مرسدس بنز در بازار
یکی دیگر از خودروهای کراس اوور لوکس در بازار، محصول شرکت مرسدس بنز است. مرسدس با عرضه جی ال اس ۶۰۰ و عرضه خودرو سه ردیفه، در تلاش هست که لذت سواری خودروهای کراس اوور را افزایش دهد. هرچند این محصول نسبت به سیار خودروهای کراس با افزایش قیمت مواجه هست، اما در یک حالت کلی رانندگی با این کراس اوور گران قیمت معنای کراس اوور را تعبیر می‌کند.

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

کراس اوور سایز کوچک بازار
شرکت خودروسازی نیسان محصولات فراوانی را طراحی و تولید کرده که یکی از خوشنام‌های بازار این شرکت، نیسان ایکس تریل یا روگ هست. ایکس تریل در سال ۲۰۲۱ دست‌خوش فیس لیفت اساسی قرار گرفت و بخش عمده‌ای از ظاهر این خودرو با تغییر مواجه شد.

نیسان سعی کرده در ایکس تریل به عنوان یک خودرو کراس اوور فضای راحت، سواری نرم، فناوری هوشمند، ایمنی بالا و طراحی زیبا را به کار بگیرد. ایکس تریل برخلاف برخی از کراس اوورها از مصرف سوخت مناسبی به لطف گیربکس سی وی تی بهره مند است

نیسان سعی کرده در ایکس تریل به عنوان یک خودرو کراس اوور فضای راحت، سواری نرم، فناوری هوشمند، ایمنی بالا و طراحی زیبا را به کار بگیرد. ایکس تریل برخلاف برخی از کراس اوورها از مصرف سوخت مناسبی به لطف گیربکس سی وی تی بهره مند است. از سوی راحتی سفری که این خودرو ایجاد می‌کند، نسبت به یک کراس اوور بهتر و بیشتر است. یکی از محصولات پر فروش و خوشنام بازار ایکس تریل هست که هر روز میزان مشتریان آن افزایش می‌یابند.

نگاهی به ۵ خودرو «کراس اوور» سال

کد خبر: ۹۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha