۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
شفافیت دریافتی کارگزاران مانع از چندحقوقی می شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شفافیت دریافتی کارگزاران مانع از چندحقوقی می شود

رضازاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از حقوق های نجومی و چند حقوقی بیان کرد که با شفاف شدن دریافتی کارگزاران، این موارد دیگر تکرار نمی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، با اشاره به اهمیت شفافیت دریافتی کارگزاران نظام، گفت: در مجلس دو نوع شفافیت را پیگیری می کنیم؛ شفافیت آرای نمایندگان و شفافیت دریافتی کارگزاران دو موضوعی است که آن ها را دنبال می کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس توضیح داد: شفافیت آرای نمایندگان با این هدف مطرح شده است که مردم بدانند کدام نماینده به طرح ها و لوایح چگونه رأی می دهد و این امر باعث می شود مردم از عملکرد نماینده خود مطلع باشند.

وی افزود: از سوی دیگر باید دریافتی همه کارگزاران نظام در رده های بالا از جمله وزرا، معاونین، استانداران و حتی نمایندگان مجلس مشخص باشد و به طور شفاف در اختیار مردم گذاشته شود. این شفافیت باید به نحوی باشد که مردم بدانند چه کسی، چه مقاماتی و چه مشاغلی از کدام مزایا و چه میزان حقوق برخوردار هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: چنین شفافیتی ضرری ندارد بلکه هم جلوی حقوق های نجومی گرفته می شود و هم مانع از چندحقوقی می شود، از سوی دیگر صرفه جویی در بیت المال صورت می گیرد.

کد خبر: ۹۶٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha