۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
پوشش ۷۵ درصدی روستاهای استان سمنان در اینترنت پهن باند/ برندسازی تجاری استارتاپ‌ها
مدیرکل ارتباطات استان سمنان تأکید کرد:

پوشش ۷۵ درصدی روستاهای استان سمنان در اینترنت پهن باند/ برندسازی تجاری استارتاپ‌ها

سمنان – مدیرکل ارتباطات استان سمنان با تأکید بر اینکه برند سازی تجاری استارتاپ‌ها باید در دستور کار فعالان این بخش قرار گیرد، گفت: ۷۵ درصد روستاهای استان از اینترنت پهن باند بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، یاسر حسن‌پور صبح پنج‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات سمنان با حضور نماینده شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد از روستاهای سمنان زیرپوشش اینترنت پهن باند هستند، اظهار داشت: برند سازی برای هر استارتاپ ضروری است و اگر در مراحل اولیه به برند سازی تجاری توجه نشود، در بلندمدت دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان پوشش‌دهی روستاها در اینترنت پهن باند در دستور کار قرار دارد، افزود: با تحقق این امر به‌تبع فعالیت استارتاپ‌ها نیز در سراسر استان سمنان گسترش می‌یابد و می‌توان خدمات الکترونیکی را در تمام روستاهای استان تقویت کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بابیان اینکه امروزه عبارت «اینترنت اشیا» دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراگرفته است، خاطرنشان کرد: انرژی هوشمند، کشاورزی هوشمند، دام‌پروری هوشمند، خانه و ساختمان هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، سلامت هوشمند و … از شاخص‌های مهم اینترنت اشیا محسوب می‌شود.

حسن‌پور یکی از دلایل افزایش سالمندی جوامع روستایی و فرار جمعیت را توجه نکردن به زیرساخت‌ها دانست و گفت: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت می‌توان ظرفیت رونق تولید و اشتغال را در استان سمنان فراهم کرد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های اینترنت اشیا بیان کرد: نظارت بر فرایندهای کلی کسب‌وکار، صرفه‌جویی در وقت و پول، اتخاذ تصمیم‌های کسب‌وکاری بهتر و درنهایت کسب درآمد بیشتر ازجمله مهم‌ترین مزایای حرکت به سمت اینترنت اشیا و کسب‌وکارهای نوین است که بسیار موردتوجه علاقه‌مندان و نسل جوان امروزی است.

کد خبر: ۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha