۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تخصیص ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی
سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد

تخصیص ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

سازمان برنامه و بودجه کشور بالغ بر ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر تخصیص داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ابلاغیه‌ای به استناد ماده (۱۹) قانون برنامه و بودجه، بند (د) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (۲) مصوب ۱۳۹۳ و در اجرای جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مبلغ ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تخصیص داد.

اعتبار ابلاغی این طرح در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲۸ هزار میلیون ریال بود که به مقدار ۷۰ درصد آن به مبلغ ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های جاسک، کنارک، چابهار و نیک شهر تخصیص داده شد تا از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در پروژه‌های اولویت دار شهرک‌های صنعتی هدف طرح مورد استفاده قرار گیرد.

طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر که با هدف ارتقاء توسعه صنعتی در شهرستان‌های جاسک، کنارک، چابهار و نیک شهر در طول برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، از سال ۱۳۹۵ آغاز و تا کنون ادامه داشته است، از جمله طرح‌های ملی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

در سال ۱۳۹۵ از مجموع ۱۰۰ هزار میلیون ریال اعتبار مصوب طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر، صددرصد آن تخصیص یافت که مبلغ ۵۰ هزار و ۳۲۲ میلیون ریال آن در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک و چابهار و نواحی صنعتی پسابندر، بریس و نگور جذب و هزینه شد.

در سال ۱۳۹۶ نیز از مجموع ۷۰ هزار میلیون ریال اعتبار مصوب این طرح، مبلغ ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت که کل آن در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک، چابهار و جاسک و نواحی صنعتی پسابندر و بریس مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب از مجموع ۴۸ هزار و ۱۲۵ میلیون ریال و ۳۲ هزار میلیون ریال اعتبار مصوب، هیچ اعتباری به طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر تخصیص پیدا نکرد و پروژه‌ای در قالب این طرح اجرا نشد.

در سال ۱۳۹۹ نیز اعتبار مصوب طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر همانند سال ۱۳۹۵ مبلغ ۱۰۰ هزار میلیون ریال بود که صددرصد آن تخصیص یافت و تا کنون مبلغ ۸۵ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک، چابهار، نیک شهر و جاسک با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد هزینه شده است.

کد خبر: ۹۵٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha