۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
۲۹ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد/ معرفی ۳ هزار نفر برای بیمه
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

۲۹ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد/ معرفی ۳ هزار نفر برای بیمه

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی سه ماه نخست سالجاری بیش از ۲۹ هزار متر مربع انواع فرش دستباف توسط قالیبافان زنجانی تولید شده است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد،گفت: طی سه ماه سالجاری بیش از ۲۹ هزار متر مربع انواع فرش در استان توسط قالی بافان تولید شده است.

وی اظهار کرد: طی این بازه زمانی بیش از یک میلیون دلار صادرات فرش دستباف در استان انجام شده و ارزش صادرات فرش دستباف استان سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه نشان جغرافیایی فرش دستباف بدگینه ثبت جهانی می شود، گفت: در استان فرش بدگینه ثبت داخلی شده و ثبت جهانی آن هم در سال جاری محقق می شود. 

جعفری با بیان اینکه این استان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در سطح کشور سرآمد است، تاکید کرد: ۶۰ درصد از قالیبافان زنجانی در تولید فرش پشمی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اگر در زنجان به بیمه قالی بافان توجه شود تولید و صادرات فرش دستباف افزایش پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: طی سه ماه نخست سالجاری سه هزار نفر برای بیمه صندوق روستائیان و عشایر به مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: در استان زنجان تنها چهار هزار و ۹۰۰ نفر از قالی بافان بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: ۹۵٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha