۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران اردبیلی پرداخت شد
معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران اردبیلی پرداخت شد

اردبیل- عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده کشاورزان به حساب آنها واریز شده است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: خرید ۱۰۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۲۵ روز اخیر به انجام رسیده و همچنان کار خرید گندم در شهرستان‌های شمالی استان تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری تعاون روستایی و شرکت غله در ۴۴ مرکز، عملیات خرید در حال انجام است اما کاهش تولید گندم تا ۴۰ درصد شرایط را متفاوت از سال‌های گذشته رقم زده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ارزش گندم خریداری شده را ۵۰۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد بها گندم خریداری شده به حساب کشاورزان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده و این فرآیند به سرعت ادامه دارد.

عزیزی افزود: در بازدیدی که از چند مرکز خرید گندم در گرمی و بیله‌سوار داشتیم، کشاورزان از فرآیند خرید توسط شرکت غله و تعاون روستایی رضایت داشتند که البته برخی از ایرادات و ضعف‌ها را نیز گوشزد کردند که قرار شد به سرعت برطرف شود.

وی تسهیل و سرعت‌دهی به فرآیند خرید و مشکلات ایجاد شده از محل سامانه پهنه‌بندی کشاورزی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این سامانه با ایرادات و اشکالاتی روبه‌رو بود که مقرر شد مسئولان امر هر چه سریعتر این موانع را برطرف کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به رویکرد حمایتی استان از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به ویژه واحدهای تولیدی راکد اشاره کرد و ادامه داد: در شمال استان برخی از مرغداری‌ها و گاوداری‌ها در سال‌های اخیر به دلایل مختلف به حالت راکد درآمده بودند که در بازدید از این مجموعه‌ها قرار شد تا با تزریق سرمایه در گردش و همراهی خود سرمایه‌گذاران این مجموعه‌ها به چرخه تولید بازگردند.

کد خبر: ۹۵٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha