۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
۶۶۰ هزار تن کالا در بندرهای شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شد
طی ۳ماهه نخست سال جاری؛

۶۶۰ هزار تن کالا در بندرهای شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس- ۶۶۰ هزار تن انواع کالا در سه ماهه نخست سال جاری در مجموعه بندرهای شرق هرمزگان با رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش بازار، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مدت سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی با جایگاه نخست صادارت محصولات کشاورزی و رشد ۵۲ درصدی این عملیات در بندر شهید باهنر جابه جا شد که به تبع آن رفت و آمد شناور در مسیرهای دریایی ۱۰۰درصد افزایش یافت.

حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

کاپوتاژ عامل مهمی برای محافظت از صنایع داخلی و همچنین برای محافظت از زیرساخت های حمل و نقلی است. در کاپوتاژ نفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس، رشد ۸۴ درصدی به ثبت رسیده است.

بندرهای جاسک و هرمز به ترتیب با عملکرد ۵۵ هزار تن و ۸۲۰۰ تن دارای رتبه نخست هستند و بنادر سیریک و تیاب در جایگاه های بعدی قرار دارند. در حال حاضر، این بنادر به پایانه های دریایی تراز اول صادراتی در قلب سواحل مکران تبدیل شده اند.

در سه‌ماهه بهار امسال، شمار جابه جایی مسافران دریایی با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی ایمنی مقابله با ویروس کرونا، ۱۴۰درصد افزایش داشته است.

بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چندمنظوره استان هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲.۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

کد خبر: ۹۵٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha