۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری سمنان/ مردم خریدهای نوروزی را به زمان دیگر موکول کنند
معاون سیاسی استاندار سمنان:

تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری سمنان/ مردم خریدهای نوروزی را به زمان دیگر موکول کنند

سمنان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه واحدهای صنفی غیرضروری به دلیل جلوگیری از شیوع گسترده کرونا تعطیل شد، گفت: مردم استان سمنان خریدهای نوروزی را به زمان دیگر موکول کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دبیرخانه ستاد مبارزه با کرونا استان سمنان ضمن بیان اینکه قطع حلقه ارتباطی مردم مهم‌ترین راه‌کار برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا است، اظهار داشت: تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری با همکاری اصناف در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مردم استان سمنان باید خریدهای نوروزی خود را به زمان دیگری موکول کنند، افزود: می‌شود خریدهای نوروزی را در زمان دیگر هم انجام داد و با کاهش ترددهای در معابر شهری و روستایی، شاهد قطع زنجیره انسانی کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

پلاک‌های غیربومی متوقف و به کمربندی‌ها هدایت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه پایگاه‌های کنترل تردد در ورودی شهرهای استان مستقر شدند، تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حضور نیروهای بسیجی، پاسداران، هلال‌احمر و نیروی انتظامی در حال اجرا است.

خجسته پور بابیان اینکه در اجرای این طرح پلاک‌های غیربومی متوقف و به کمربندی‌ها هدایت می‌شوند، یادآور شد: در این پایگاه‌ها، طرح تب سنجی، پایش و غربالگری از مسافران عبوری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که مسافران بخواهند وارد شهرهای استان شوند، مشخصات و شماره تماس آنان اخذ و در اختیار مراکز بهداشت و درمان منطقه قرار خواهد گرفت و نظارت‌های بهداشتی بر روی این افراد غیربومی انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان هدف از اجرای طرح‌های ازاین‌دست را جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، قطع زنجیره انسانی و مقابله با انتقال این ویروس در بین اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: پایش و غربالگری مسافران بر اساس طرح‌های جدید علاوه بر ورودی در خروجی شهرهای استان هم به‌زودی در گام اجرایی قرار می‌گیرد.
 

کد خبر: ۹٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha