۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
ضرورت ارتقای سطح مهارت و توسعه فناوری‌های جدید آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم
کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد؛

ضرورت ارتقای سطح مهارت و توسعه فناوری‌های جدید آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

تبریز- کلامی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه بر ضرورت ارتقای سطح مهارت و توسعه فناوری‌های جدید آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم تاکید کرد.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهداف بلند مدت توسعه آذربایجان شرقی گفت: جذب و نگهداشت نیروهای متخصص و کارآفرین و سرمایه گذاری داخلی و خارجی، نوسازی صنایع موجود با جهت گیری صادراتی و افزایش ظرفیت بهره برداری از قابلیت‌های معدنی استان و توسعه صنایع وابسته باید در اولویت کاری مسئولان آذربایجان شرقی در دولت جدید باشد.

وی سپس ادامه داد: در راستای گسترش نقش منطقه‌ای و بین المللی کشور و ارتقای نقش و سهم استان آذربایجان شرقی در تعاملات ملی و فراملی در عرصه اقتصادی و فرهنگی بر پایه توسعه بخش‌های صنعت، معدن و خدمات و استفاده حداکثر از قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری اهداف بلندمدت باید مدنظر مسئولین ارشد استانی در دولت آتی باشد.

کلامی افزود: گسترش فعالیت‌های بازرگانی متناسب با موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کریدورهای بین المللی حمل و نقل، حفظ و احیا توسعه منابع طبیعی و محیط زیست و ارتقای فرهنگ زیست محیطی و توسعه و افزایش کارایی شبکه حمل و نقل با عملکرد ملی و فراملی از دیگر اهداف بلندمدت مهم در این استان باید باشد.

کارشناس مسائل اقتصادی بر حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و محیط زیست و ارتقا فرهنگ محیط زیست و تأمین آب مطمئن برای شرب و تولید تاکید کرد و گفت: توسعه امکانات و زیر ساخت‌های گردشگری و توسعه قطب‌های علمی در دانشگاه‌های منطقه با توجه به قابلیت موجود نیز باید در اولویت کاری مسئولان آذربایجان شرقی در دولت جدید باشد.

کد خبر: ۹۵٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha