ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری ایران و امارات
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات مطرح کرد

ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری ایران و امارات

فرزانگان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، از برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح مبادلات تحاری ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش بازار، فرشید فرزانگان در حاشیه نشست تشریح برنامه‌های اکسپو گفت: اگر مشکلات بانکی را در تعاملات تجاری حل کنیم به طور قطع و یقین توسعه روابط اقتصادی با امارات تا ۲۰ میلیارد دلار برای یک سال آینده و تاسی میلیارد دلار برای ۵ سال آینده، دست یافتنی است.

وی افزود: همه کشورهای دنیا روابط اصلی خود را با همسایه‌ها دارند به طور نمونه چین، ژاپن و کره جنوبی این رویکرد را در پیش گرفتند. ایران در موقعیت بی نظیر در همسایگی با ۱۵ کشور واقع شده که واردات این کشورها هزار و ۱۶۰ میلیارد دلار است و اگر ۱۰ درصد از نیاز وارداتی آن‌ها را تامین کنیم می‌توانیم حدود ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته باشیم.

فرزانگان گفت: کشورهای همسایه مقصد صادراتی ما از جمله امارات، ترکیه، روسیه، عراق و عربستان ظرفیت‌های فراوانی دارند که اگر روابط خود را با این کشورها ارتقا دهیم در سال‌های اولیه بازار این کشورها برای تولید ما کفایت خواهد کرد.

وی افزود: رسیدن به این هدف، نیازمند ثبات فضای اقتصادی و نرخ ارز، جلوگیری از صدور بخشنامه‌ها و مقررات خلق الساعه و توسعه روابط سیاسی و تجاری همچنین نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند کانتینرهای یخچال دار و سردخانه‌ها است.

این فعال اقتصادی همچنین مهمترین اهداف اکسپوی ۲۰۲۰ دبی برای ایران را نمایش دستاوردهای علمی و فناوری و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی، اعزام هیئت‌های تجاری، برگزاری نشست‌های B۲B و بازارسازی برای محصولات دانست.

فرزانگان معرفی واکسن کووبرکت در این اکسپو را خواستار شد و گفت: همه تشکل‌های صادراتی، اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک می‌توانند محصولات خود را در قالب فیلم، مولتی مدیا و حضور محدود نمایندگان شرکت‌ها معرفی کنند.

وی افزود: در جریان این نمایشگاه قرار است رویکردهای آتی کشورها، آشنایی با اقوام و جاذبه‌های گردشگری، دستاوردهای علمی و صنایع خلاق، دستاوردهای تجاری و صنعتی به نمایش گذاشته شود.

کد خبر: ۹۵٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha