۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر ۷۰ درصد کاهش یافت
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر:

خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر ۷۰ درصد کاهش یافت

بوشهر- هاشمی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش یافت.

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در زمستان سال گذشته میزان بارندگی در استان کاهش چشمگیری داشت و زمین‌های زراعی استان نیز به همین دلیل، آب لازم و کافی را دریافت نکردند و کشاورزان متضرر شدند.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، بارندگی در این استان نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰ درصد کاهش یافت و ذخیره‌های زیرزمینی نیز کمتر شد و کشت دیم گندم در مناطق مختلف استان با کاهش برداشت مواجه شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود ۶۱ هزار تن گندم از اراضی استان بوشهر برداشت شد که دلیل اصلی کاهش تولید گندم در استان، کاهش بارش‌ها و خشکسالی بی‌سابقه بوده است.

هاشمی یادآور شد: خرید تضمینی از کشاورزان استان همانند سنوات گذشته انجام شد و امسال اندکی بیش از ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۷۰ درصدی خرید هستیم.

وی ابراز داشت: امیدوار هستیم در سال جاری شاهد افزایش میزان بارندگی باشیم تا کشاورزان همانند سال‌های طلایی گذشته، تولیدات بیشتری داشته باشند و از لحاظ اقتصادی بتوانند به موفقیت لازم برسند.

هاشمی گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران استان تاکنون پرداخت شده و بزودی سایر مطالبات نیز پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۹۵٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha