۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
فعالیت مجدد موزه ها و اماکن تاریخی زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

فعالیت مجدد موزه ها و اماکن تاریخی زنجان

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی در استان زنجان از سر گرفته شد.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: با توجه به قرارگیری شهرهای استان زنجان در وضعیت زرد، مطابق با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا برخی از موزه‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ورود بازگشایی شدند.

وی اظهار کرد: این موزه‌ها شامل موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری، موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی رختشویخانه در شهر زنجان، گنبد و موزه شهرستان سلطانیه و غار کتله خور در شهرستان خدابنده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ارائه خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی نیز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

سرای ملک بازار زنجان احیاء می‌شود
ارجمند با بیان اینکه سرای ملک بازار زنجان احیاء می شود، ابراز داشت: در حال حاضر تنها از ۵۰ درصد این مجموعه استفاده می‌شود. 

وی تصریح کرد: در صورتی‌که مالکان سرا برای انعقاد تفاهم‌نامه مرمت مشارکتی حاضر شوند ادامه مرمت و بازگشایی کامل سرا محقق می ­شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: با توجه به اینکه مرمت‌های پیشین تحت عنوان بازارچه صنایع‌دستی انجام‌گرفته و از اعتبارات صنایع‌دستی در این زمینه استفاده‌شده است و از این‌ رو انجام فعالیت‌های مربوط به صنایع‌دستی مورد تأکید است.

ارجمند بر لزوم ضرورت همکاری مالکان برای استفاده مطلوب‌تر از فضای ایجادشده در این سرا تأکید کرد و افزود: این سرا در دل بازار و مرکز شهر زنجان موقعیت مناسبی برای جذب گردشگر دارد و  همکاری مالکان می‌تواند این سرا به سرای فعال تبدیل کند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر در زمینه احیای بخش‌های مختلف مجموعه بازار تاریخی زنجان مانند سرای ناصری اقدامات مرمتی مطلوب و مناسبی اجرا شده است.

سرای ملک زنجان در مرکز بافت بازار زنجان و در راسته اصلی ‌بازار پائین در جوار گرمابه حاج داداش و سرای گلشن واقع‌شده است و  دارای  پنج  ورودی است که از این تعداد چهار ورودی آن فرعی و یک ورودی آن اصلی محسوب می می شود.

 سرای ملک علاوه بر ورودی که آن را به راسته اصلی بازار متصل می‌کند و دارای چهار ورودی دیگر نیز است.

کد خبر: ۹۵٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha