۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
دانستنی های مهم در خصوص هلی شات ها و انواع دوربین فیلمبرداری

دانستنی های مهم در خصوص هلی شات ها و انواع دوربین فیلمبرداری

هلی شات ، دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری تنها بخشی از لوازم پایه و اصلی می باشد که لازم است یک فیلمبردار حرفه ای آنها را تهیه نماید.

                                   راهنمای خرید هلی شات ها:

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: هلی شات ، دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری تنها بخشی از لوازم پایه و اصلی می باشد که لازم است یک فیلمبردار حرفه ای آنها را تهیه نماید. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم که برای تهیه این هلی شات ها و ابزار فیلمبرداری باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم. البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر مقالات آموزشی بسیاری در این حوزه در اینترنت وجود دارد اما بر اساس تجربه های فنی متخصصان وب سایت فروشگاهی دیدنگار، در این پست تلاش شده است تا مسائل کاربردی بیان شوند و از ضرر های مالی خریداران جلوگیری به عمل آمده تا آگاهانه تر خرید نمایند.

در فروشگاه اینترنتی دیدنگار اگر قصد خرید دوربین فیلمبرداری یا عکاسی را داشته باشید، در گام اول باید بدانید که به دنبال چه مواردی هستید، چه نکاتی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و تهیه کدام مدل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از همین رو نکات مهم برای خرید هلی شات ها که حتما باید به آنان توجه نمایید، مطابق با موارد زیر است:

  • مدت زمانی که هلی شات می تواند پرواز نماید:

مدت زمان پرواز این دوربین های خاص به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. برای انتخاب بهتر نمونه، ابتدا باید بدانید که با خرید این دوربین ها  به چه هدفی قصد دارید، دست یابید. مدت زمان پرواز یک هلی شات در حالات حرفه ای به طور متوسط حدود 30 دقیقه است. البته در موارد معمولی این مدت زمان به 20 الی 25 دقیقه کاهش می یابد.

  • توجه به باتری هلی شات:

یکی از فاکتور های موثر بر مدت زمان پرواز این دوربین ها ، تعداد و نوع باتری های مورد استفاده است. بیشتر هلی شات ها برای اینکه عملکرد حرفه ای تری را به نمایش بگذارند از باتری های متنوع در تعداد بالا بهره می برند. دوربین های حرفه ای به باتری های بیشتری نیاز خواهند داشت.

  • برد هلی شات:

این فاکتور نیز کاملا به نوع هدف شما وابسته است. طبیعتا برای عکاسی هایی که فضا از اهمیت بالایی برخوردار است، نیاز به برد بیشتر است. معمولا در موارد معمولی که امروزه با قیمت متوسط ارائه می شود، برد در حدود 10 تا 15 کیلومتر می باشد. معمولا مهندسان حرفه ای که با دوربین عکاسی فوق عملیات نقشه برداری را انجام می دهند، به برد بیشتری نیازمند می باشند. البته از نظر متخصصان دیدنگار برد بالا همیشه یک فاکتور خوب نیست. به عنوان یک هدایت کننده شما باید بتوانید در هر شرایطی هلی شات خود را مشاهده نمایید، در غیر این صورت امکان سقوط آن وجود دارد.

- FPV

اگر در این حوزه تازه کار می باشید، لازم است تا هلی شاتی را تهیه نمایید که از فناوری فوق بهره می برد. در این شرایط کنترل بیشتر و بهتری بر روی آن خواهید داشت.

  • نوع دوربین:

در این نوع از دوربین های فیلمبرداری بسیار مهم می باشد که کیفیت و پایداری تصاویر چگونه باشند. دوربین هایی که به صورت سه محوره هستند در برابر لرزش پایداری بیشتری را از خود نشان می دهند، همچنین به صورت معمول این موارد باید دارای وضوح 2مگاپیکسل باشند، تا کیفیت فیلمبرداری حفظ گردد.

بر اساس تجربه متخصصان دیدنگار که حاصل بیش از 10 سال فعالیت در حوزه عکاسی می باشد، نکات فوق از جمله مهمترین مواردی است که در زمان خرید، افراد باید به آن توجه داشته باشند.

دانستنی های مهم در خصوص هلی شات ها و انواع دوربین فیلمبرداری

توجه به باتری هلی شات:

قابلیت های اضافی که موجب افزایش قیمت دوربین های فیلمبرداری می شود:

همانگونه که عنوان شد، موارد بالا جز مهمترین فاکتورها می باشد اما باید توجه داشت که برخی از ویژگی های جانبی نیز وجود دارند که توسط برخی از برند ها ارائه شده و قیمت این دوربین ها را افزایش می دهند. این موارد در زیر لیست شده اند:

  • نرم افزار های مورد استفاده قبل از پرواز این برنامه ها به صورت کاربردی موجب می شوند تا دوربین عملکرد بهتری داشته باشد. با کمک نرم افزار های فوق شما قادر می باشید تا برنامه و نقشه پرواز را به حافظه دوربین داده تا بر اساس آن پرواز نماید.
  • GPS: این قابلیت برای خلبان خودکار بسیار مهم می باشد زیرا بر اساس آن می تواند پرواز امن تری داشته باشد. البته در این حالت دوربین بیشتر برای عکسبرداری استفاده می شود.
  • حالت عکاسی هوشمند: این مورد به افراد کمک می نماید تا عکس ها و فیلم های حرفه ای تهیه نمایند که دارای جلوه های ویژه می باشد. در دوربین ها این مورد با نام follow-me ، ROI یافت می شود.
  • حالت های افزایش ایمنی: این مورد برای افزایش ضریب امنیت مورد استفاده قرار گرفته و با نام RTL شناخته می شود. از این ویژگی افراد استفاده می نمایند تا بتوان دوربین را به حرکت درآورد و مجدد به سمت خانه برگرداند.
  • Flight Simulator: این ویژگی برای افراد تازه کار بسیار مناسب است. همانگونه که از نام این ویژگی به خوبی می توان متوجه شد. به کمک آن قادر خواهید بود تا نحوه کار و همچنین پرواز نمودن را به خوبی بیاموزید.

دانستنی های مهم در خصوص هلی شات ها و انواع دوربین فیلمبرداری

مدت زمانی که هلی شات می تواند پرواز نماید:

    جمع بندی:

در حال حاضر فروشگاه های بسیاری در کشور وجود دارند که اقدام به ارائه این تجهیزات می نمایند. اما باید در نظر داشته باشید. که با توجه به جدید بودن تکنولوژی فوق گاها هزینه های متفاوتی نیز دیده می شود. در این مقاله فروشگاه دیدنگار تلاش نمود تا بر اساس تجربیات خود نکات و موارد مهمی که در زمان خرید باید به آنها توجه نمایید را لیست کند. البته در نظر داشته باشید چنانچه سوال دیگری مد نظرتان بود، می توانید از طریق پشتیبانی وب سایت مذکور با پشتیبان ها در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

در نظر داشته باشید که باد و باران از جمله مواردی هستند که می توانند به این دوربین ها آسیب برسانند. معمولا اگر سرعت حرکت باد 30 الی 40 کیلومتر در ساعت باشد، آسیبی به دستگاه ها وارد نمی شود. در موارد بیشتر استفاده از این دوربین ها گزینه خوبی نخواهد. همچنین پیشنهاد می شود تا از هلی شات ها در مناطق کوهستانی یا محیط هایی که موانع بسیاری وجود دارد، استفاده نشود.

کد خبر: ۹۵٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha