رشد ۱۶۰ درصدی خرید اینترنتی در دوران کرونا
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد

رشد ۱۶۰ درصدی خرید اینترنتی در دوران کرونا

رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی خرید اینترنتی در دوران کرونا، گفت: سهم درگاه پرداخت اینترنتی از کل تراکنش‌های بانکی ۵ درصد است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران (سال ۹۹) گفت: حجم خرید اینترنتی کشور در سال ۹۹ (دوران پاندمی کرونا) به هزار و ۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۹۸ شاهد رشد ۱۶۰ درصدی آن بودیم.

علی رهبری افزود: همچنین تعداد نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده در سال گذشته ۳۱ هزار مورد بود که در مقایسه با سال ۹۸، رشد دوبرابری داشته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایبِنا مبنی بر اینکه سهم تراکنش های خرید اینترنتی از کل تراکنش های بانکی در آخرین آمارها چقدر است؟ اظهار کرد: سهم درگاه پرداخت اینترنتی IPG یا (Internet Payment Gateway) از کل تراکنش های بانکی ۵ درصد است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سال ۹۷ ارائه گزارش عملکرد سالیانه خود را آغاز و امروز چهارمین گزارش عملکرد را ارائه کرد، امروز چهار شاخص را در تهیه گزارش عملکرد مورد بررسی قرار دادیم و قصد داریم سال آینده با کمک شرکت ملی پست و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری، زیرساخت‌های دلیوری و تحویل را نیز به گزارش اضافه کنیم.

رهبری افزود: اگر قرار باشد در کشور رشد و جهشی رخ دهد به‌طور معمول اعداد ۱۰ تا ۲۰ درصد را شاهد هستیم، اما این‌که در بحث تجارت الکترونیکی با رشد بالایی رو به رو شدیم، می‌توان گفت رشد در شاخص‌های مهم این حوزه رخ داده است.

وی گفت: تعداد نمادهای صادره توسط این مرکز نیز امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر شده که نشان‌دهنده رشد ۱۰۰ درصدی است، ضمن این که گواهی امضای الکترونیک نیز رشد ۲۲۰ برابری را تجربه کرده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان این‌که این میزان رشد هم متاثر از کرونا و هم تلاش جمعی بخش حاکمیت، کسب و کار و مردم است، ادامه‌داد: گزارشی که تهیه شده نشان می‌دهد اکنون گروه سنی میانسال و بزرگسال نیز به جرگه خریداران اینترنتی پیوسته‌اند و کالاهای مختلف با تنوع بسیار زیادی برای فروش به شیوه اینترنتی موجود هستند. امروز مردم می‌توانند نان را نیز به صورت اینترنتی خرید و فروش کنند.

رهبری اظهار کرد: همچنین آمار نشان می‌دهد در ۶ ماهه نخست سال گذشته معاملات ۶۳۰هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ۶ ماه دوم سال، تقریبا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر بوده است.

کد خبر: ۹۵٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha