۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
آغاز برداشت گندم از ۶۹ هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

آغاز برداشت گندم از ۶۹ هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در استان همدان

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کار برداشت محصول از گندم زارهای استان همدان گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت گندم رفته است.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز کار برداشت محصول از گندم زارهای استان همدان گفت: امسال ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان همدان به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.

رضوانی جلال افزود: براساس پیش بینی ها امسال از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم‌ برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان همدان خریداری شد، اظهار کرد: بیش از  ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان متعلق به بخش کشاورزی است.

رضوانی جلال با یادآوری اینکه سالانه ۹۱۸ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت محصولات کشاورزی می‌رود که از این مقدار ۲۶ درصد کشت آبی و ۷۴ درصد نیز کشت دیم است، گفت: برداشت گندم از اول تیرماه آغاز می‌شود که تا آبان ادامه دارد هرچند امسال ممکن است کار برداشت محصول زودتر به پایان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین با یادآوری اینکه در هفته جهاد کشاورزی امسال ۷۷ طرح با سرمایه گذاری ۹۱۸ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون ریالی در استان به بهره برداری رسید، گفت: طرح ها اشتغال زایی ۴۷۵ نفر را به همراه داشت و دو هزار و ۳۱۸ خانوار روستایی هم از این خدمات بهره مند شدند.

وی طرح‌های آبیاری نوین، واحدهای پرورش بره‌های پرواری، گوسفند داشتی و گوساله پرواری، پرورش ماهی سردابی، پرورش قارچ، گلخانه‌های سبزی و سیفی‌جات، کارخانه خوراک دام و بسته بندی حبوبات را ازجمله طرح ها برشمرد و گفت: ۳۷ طرح در بخش آب و خاک، ۱۶ طرح تولیدات دامی، یک طرح شیلات، پنج طرح صنایع تبدیلی، ۱۷ طرح تولیدات گیاهی و یک طرح در بخش ترویج  و آموزش کشاورزی به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۹۵٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha