«گوگل» نرم افزار پزشکی مبتنی بر «هوش مصنوعی» را راه اندازی کرد| ورود عمیق گوگل به تجارت زیبایی پوست!
سلطه بدون توقف هوش مصنوعی

«گوگل» نرم افزار پزشکی مبتنی بر «هوش مصنوعی» را راه اندازی کرد| ورود عمیق گوگل به تجارت زیبایی پوست!

کمپانی گوگل از طراحی یک نرم افزار پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خبر داد؛ این نرم افزار هوشمند قرار است به عنوان یک متخصص کاملا شخصی کاربران گوگل را معاینه کند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: سالانه افراد زیادی به گوگل رجوع می کنند و در میان صفحات بیشمار آن به دنبال پیدا کردن پاسخی منطقی برای مشکلات پوستی  خود می باشند؛ براساس آماری که اخیرا از سوی خود گوگل منتشر شده است این تعداد به بیش از یک میلیارد جستجو در سال تخمین داده شده است.

 موضوعات زیبایی و سلامتی  جز پنج موضوع بیشتر جستجو شده در تمامی موتور های جستجو بوده  و از این رو کمپانی گوگل در یک اقدام کاملا هوشمندانه سعی نموده که در قالب یک هوش مصنوعی متخصص، پاسخگوی تمامی سوالات کاربران خود درحوزه پزشکی از جمله موضوعات مربوط به پوست باشد. نرم افزار پزشک همراه گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی و الگوریتم تشخیص زودهنگام مشکلات پوستی  است قرار است به عنوان یک  دستیار پزشک کاملا خصوصی به جزء لاینفک زندگی مدرن کاربران گوگل تبدیل شود.

 سالانه افراد زیادی به گوگل رجوع می کنند و در میان صفحات بیشمار آن به دنبال پیدا کردن پاسخی منطقی برای مشکلات پوستی  خود می باشند؛ براساس آماری که اخیرا از سوی خود گوگل منتشر شده است این تعداد به بیش از یک میلیارد جستجو در سال تخمین داده شده است

بر اساس گزارشهای گوگل، این ماشین یادگیری حاوی تصاویر ذخیره شده بدست آمده  از بیماران سراسر دنیاست که در  گروه های مختلفی دسته بندی شده اند و همانند شبکه ای از اطلاعات لینک شده شناسایی هر نوع مشکل پوست را بر عهده دارند. بر اساس ادعای گوگل، درحافظه این هوش مصنوعی بیش از صدها هزار عکس ذخیره شده است که تشخیص ۲۸۸ نوع مشکل پوستی را ممکن می سازند.

رکسانا دانشجو متخصص پوست از دانشگاه استنفورد که در حوزه هوش مصنوعی و سلامت مشغول است، نرم افزار جدید گوگل را نقطه عطفی در دنیایی پزشکی می داند و معتقد است صنعت پزشکان همراه مبتنی بر ماشین های یادگیری تغییرات ساختاری را در کشور های جهان سوم ایجاد خواهد نمود؛ این کشور ها از آخرین متد و پیشرفت های پزشکی بسیار فاصله دارند و همین امر درمان به موقع  بیمارهای را به تعویق می اندازد.

نرم افزار پزشک همراه گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی و الگوریتم تشخیص زودهنگام مشکلات پوستی  است قرار است به عنوان یک  دستیار پزشک کاملا خصوصی به جزء لاینفک زندگی مدرن کاربران گوگل تبدیل شود

دانشجو که اخیرا هم به تیم نرم افزار پزشک همراه گوگل ملحق شده است، اقدام این شرکت در سازماندهی و سهل الوصول سازی دسترسی کاربران به اطلاعات پزشکی  را بسیار آینده نگرانه خواند و افزود: تا به اکنون هوش های مصنوعی زیادی طراحی و تولید شده اند که در حوزه های مختلفی مشغول به فعالیت شده اند اما جای خالی یک ماشین یادگیری دستیار پزشک همیشه خالی بوده است و اکنون به کمک درایت گوگل، بشریت به این مهم نایل شده است.

کارن دیسلاو مدیر ارشد بخش سلامت گوگل در این بار گفت : نرم افزار هوشمند گوگل یک ابزار جامع کاملا متخصص در حوزه پزشکی است که در انتهای امسال شروع به کار خواهد نمود؛ الیته لازم به ذکر است در ابتدا پزشک متخصص پوست فعال شده است و در مراحل بعدی هر کدام  از دستیار پزشکان دیگر نیز  شروع به کار خواهند کرد.

وی تصریح کرد : همانطور که قبلا بدان اشاره شد، بخش متخصص پوست این نرم افزار به مرحله عملیاتی رسیده است و برای انجام معاینات تنها به سه عکس متفاوت از زاویه های مختلف نیاز دارد، پس از اسکن عکس های مختلف، کاربران می توانند توضیحات تکمیلی دیگری  را برای انجام یک تشخیص کاملا دقیق تر  اضافه نمایند. این اطلاعات تکمیلی شامل محدوده بافت آسیب دید، مدت زمان شروع آسیب پوستی و چندین سوال دیگر است که در شناسایی بهتر بیماری و نوع آسیب مفید واقع خواهند شد.

 بخش متخصص پوست این نرم افزار به مرحله عملیاتی رسیده است و برای انجام معاینات تنها به سه عکس متفاوت از زاویه های مختلف نیاز دارد، پس از اسکن عکس های مختلف، کاربران می توانند توضیحات تکمیلی دیگری  را برای انجام یک تشخیص کاملا دقیق تر  اضافه نمایند. این اطلاعات تکمیلی شامل محدوده بافت آسیب دید، مدت زمان شروع آسیب پوستی و چندین سوال دیگر است که در شناسایی بهتر بیماری و نوع آسیب مفید واقع خواهند شد

وی اضافه نمود : پس از ارسال تمامی تصاویر و اطلاعات، نرم افزار پزشک دستیار گوگل  شرایط پیشنهادی خود را از طریق تصاویر مشابه به نمایش می گذارد  و قدم به قدم بیمار را در شناسایی واقعی نوع آسیب هدایت می کند؛ پس از تشخیص نوع مشکل پوستی، لیستی از اطلاعات کلیدی از جمله علائم بالینی، واگیری  و گزینه های درمانی را ارائه می هد.

گوگل ادعا می کند ، که این نرم افزار قادر است بیشتر مشکلات پوستی از جمله سرطان پوست، انواع اگزماها، پسوریازیس و سایر آماس های پوستی را تشخیص دهد و تا ۹۰ درصد جستجوهای مرتبط به مشکلات پوستی در شبکه های اجتماعی  را در بر خواهد گیرد .

گوگل ادعا می کند ، که این نرم افزار قادر است بیشتر مشکلات پوستی از جمله سرطان پوست، انواع اگزماها، پسوریازیس و سایر آماس های پوستی را تشخیص دهد و تا ۹۰ درصد جستجوهای مرتبط به مشکلات پوستی در شبکه های اجتماعی  را در بر خواهد گیرد

ناگفته نماند، گوگل دلیل اصلی شروع این پروژه بزرگ و جهانی را ایجاد فرصت های برابر برای تمامی کاربرانش در سراسر دنیا خواند ؛ به گفته این غول فناوری بیش از ۶۰ درصد از کاربرانش به متخصص های زبده از جمله متخصص پوست دسترسی ندارند؛ این نرم افزار قصد دارد مجموعه ای از آخرین دانش روز دنیای پزشکی را در  قالب یک پلتفرم قابل اعتماد و یکپارچه در اختیار کاربران قرار دهد.

با این حال به نظر می رسد این حوزه  از پزشکی قابلیت تجاری بسیار بالایی دارد که احتمالا به دلیل سود بالای لوازم  بهداشتی و آرایشی برای پوست می تواند  سود گوگل را تضمین کند .

کد خبر: ۹۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha