۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
خشکسالی باعث کاهش ۶۰ درصدی منابع آبی ایلام شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

خشکسالی باعث کاهش ۶۰ درصدی منابع آبی ایلام شده است

ایلام- تیموری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: امسال به دلیل کمبود بارش و خشکسالی، ۶۰ درصدی منابع آبی استان کاهش یافته است.

نورالله تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اثر خشکسالی های اخیر ۶۰ درصد از منابع آب و سفره های زیرزمینی به ویژه در حوزه روستاها کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در صورتی که در مصرف آب صرفه جویی نشود بحران کمبود آب جدی است چراکه حدود 45 درصد بارش ها در استان کاهش یافته است.

تیموری در خصوص شهرستان های پرتنش استان ایلام به شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و بیان کرد:  آبرسانی به این شهرستان از طریق سد ایلام در حال اجراست که امیدوارم تا پایان تیرماه بخش اضطراری این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: از سال ۹۲ تا ۱۳۹۸ کل اعتبارات تخصیصی پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته بیش از ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد دیگر نیاز است.

تیموری با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی، گفت: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهر ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص حل مشکل آب شهرستان ایلام نیز بیان کرد: طرح افزایش برداشت از آب سد ایلام برای حل مشکل آبرسانی به ایلام نیز در حال انجام است و با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر خواهیم بود.

تیموری افزود: نزدیک به ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع در بحث فرسودگی خطوط انتقال آب، بهسازی شده، همچنین نزدیک به ۳۲ کیلومتر در سال گذشته در حوزه شهری و روستایی فعالیت عمرانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ باب مخزن آب با حجم ۶ هزار مترمکعب در استان ایلام ایجادشده، همچنین در بحث وصل انشعابات و تعویض کنتورهای خراب حدود ۶ هزار کنتور خراب در سال گذشته در سطح استان تعویض شده است.

کد خبر: ۹۵٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha