۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
تامین آب شرب پایدار قزوین در گرو اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان است
استاندار قزوین:

تامین آب شرب پایدار قزوین در گرو اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان است

قزوین- جمالی پور، استاندار قزوین گفت: تامین آب شرب پایدار بیش از ۸۰ درصد از جمعیت قزوین در گرو اجرای کامل طرح انتقال آب از سد طالقان است.

هدایت الله جمالی پور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: همواره تامین آب شرب پایدار به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای مدیران در تمام دنیا مطرح بوده است، اما مدیران کشور های خشک بیشتر با این مشکل مواجه هستند، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ها همیشه به عنوان یک تهدید در این جوامع محسوب می شود.

وی گفت: استان قزوین نیز به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و بحران کم آبی در خصوص تامین آب شرب همواره دچار چالش بوده است ولی پروژه انتقال آب از سد طالقان میتواند نیاز آب شرب  ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین را از محل آب های سطحی تامین کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نیاز مردم آبیک به تامین آب شرب گوارا فاز نخست این طرح در اولویت قرار گرفته است و با جدیت در تلاشیم تا این پروژه که از اصلی ترین پروژه های عمرانی و زیرساختی استان است در سال جاری به بهره برداری برسد.

جمالی پور عنوان کرد: اگرچه مشکلات اعتباری شرایط را برای اجرای پروژه ها کمی متفاوت کرده است و در تنگناهای مالی قرار داریم اما تلاش می کنیم تا پروژه های اولویت دار نظیر همین پروژه با مدیریت بهینه هزینه ها با سرعت بیشتر اجرایی شود.

وی تصریح کرد:  قطعا امسال خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک به بهره برداری می رسد و مابقی پروژه برای تحقق کامل آن تا رسیدن آب شرب به قزوین با تامین شرایط مالی پروژه پیگیری می شود.

کد خبر: ۹۵٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha