۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
هتل‌های اروند با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه شده‌اند| ضرورت برقراری پرواز خارجی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هتل‌های اروند با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه شده‌اند| ضرورت برقراری پرواز خارجی

آبادان- بریهه، یک فعال گردشگری در حوزه هتلداری منطقه آزاد اروند گفت: کرونا و نبود حمایت باعث شده تا هتل‌های منطقه آزاد اروند با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه شوند.

حسین بریهه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در منطقه آزاد اروند به دلیل وقوع سیل و ریزگردها یک موج منفی تبلیغاتی با هدف کاهش ورود گردشگر به این منطقه تشکیل شد.

وی افزود: در این سال‌ها هتل‌ها زیان‌های زیادی را متحمل شدند و سبب شد تعدادی از هتل‌ها برای مدتی تعطیل و یا از گردونه هتلداری خارج شوند یا اقدام به تعدیل نیرو کنند.

این فعال گردشگری در حوزه هتلداری منطقه آزاد اروند با اشاره به تاثیرات شیوع ویروس کرونا توضیح داد: کرونا سبب شده هتل‌ها برای جذب مهمان با تهیه مواد شوینده و ضدعفونی‌ کننده‌های مختلف هزینه‌های جدیدی را متحمل شوند.

بالا رفتن نرخ تورم
بریهه با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از هتل‌ها در شرایط اقتصادی فعلی، عنوان کرد: معافیت‌هایی برای ادامه فعالیت، تخفیف در قبوض مختلف، حمایت یارانه‌ای از هتل‌ها و همچنین تمدید معافیت‌های مالیاتی با توجه به بحران کنونی از جمله اقداماتی است که دولت باید انجام بدهد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی هتل‌ها بیان کرد: کمبود شدید مسافر، فرسودگی موجود به علت بدی آب و هوا، نداشتن مکان‌های گردشگری مناسب در منطقه به منظور ایجاد جذابیت برای جلب مهمان، بالا رفتن نرخ تورم به صورت لحظه‌ای و رقابت با خانه‌ مسافرهای غیر قانونی موجود چالش‌های پیش روی هتل‌ها در منطقه آزاد اروند است.

این فعال گردشگری در حوزه هتلداری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: انتظار جامعه بزرگ هتلداران منطقه آزاد اروند از مسئولان حمایت کامل و توسعه بازار گردشگری و همچنین انجام تبلیغات برای جذب مسافر به منطقه بوده که خود یکی از وظایف بخش گردشگری هر منطقه است.

بریهه در همین خصوص گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر با همکاری فعالان پُرتلاش حوزه گردشگری که به صورت تخصصی و آکادمیک به صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که یک منطقه را به عنوان قطب گردشگری معرفی می‌کند جذب مهمان خارجی است.

این فعال گردشگری در حوزه هتلداری منطقه آزاد اروند با اشاره به تاثیر برقراری پرواز خارجی بر افزایش درآمدهای هتل‌های این منطقه ادامه داد: برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی آبادان باعث حضور گردشگران خارجی و ارزآوری می‌شود و تاثیر به سزایی در رونق کسب و کار هتل‌های منطقه آزاد اروند به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۹۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha