۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کیفیت آب شرب ایلام بالاتر از استاندارد کشوری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

کیفیت آب شرب ایلام بالاتر از استاندارد کشوری است

ایلام- تیموری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: طبق بررسی های انجام شده، کیفیت آب شرب ایلام بالاتر از استاندارد کشوری است.

نورالله تیموری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یرای ارزیابی کیفیت آب شرب، دو شاخص «کلرسنجی» و «میکروبی» مورد ارزیابی قرار می گیرند، عدد استاندارد کیفیت این شاخص ها در کشور ۹۵ است اما این میزان در ایلام ۹۹ درصد و بالاتر از استانداردهای لازم است.

وی گفت: کیفیت و سلامت آب شرب ایلام خط قرمز ماست، از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی موظف به ارائه آب با کیفیت به شهروندان هستیم.

تیموری اضافه کرد: آزمایشات انجام شده بیانگر وجود املاح مورد نیاز بدن در آب شرب ایلام است که این از نعمت‌های خدادادی این دیار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت آبرسانی روستایی ایلام هزینه شده است، گفت: در دو شهرستان ایلام و ملکشاهی دارای تنش آبی هستیم.

وی گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش ها، امسال تنش های آبی در استان نیازمند همکاری مردم است چراکه منابع آبی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

تیموری عنوان کرد: آبرسانی به شهرستان ملکشاهی با ۸۰ درصد پیشرفت نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین برای حل مشکل آب در شهر ایلام درصدد افزایش انتقال آب از سد ایلام به شهر هستیم.

کد خبر: ۹۵٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha