۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
گزارش مشاغل آمریکا در این هفته بازار فارکس را جابجا می کند
پیش بینی هفته؛

گزارش مشاغل آمریکا در این هفته بازار فارکس را جابجا می کند

کارشناسان معتقدند گزارش مشاغل آمریکا می تواند باعث صعود دلار و در نتیجه کاهش انس جهانی و تضعیف جفت ارزهای مقابل دلار شود.

به گزارش خبرنگار بازار، به نقل از ان بی سی نیوز، گزارش ماهانه مشاغل آمریکا در هفته آینده بسیار اهمیت دارد، اکنون در اواخر ژوئن هستیم و بازارهای مالی چند روز دیگر ابتدای نیمه دوم سال را آغاز می کنند.

اقتصاددانان انتظار دارند در ماه ژوئن حدود ۷۰۰۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود، این آمار از ماه می بسیار بهتر بوده که حدود ۵۵۹،۰۰۰ شغل ایجاد شده بود و حقوق و دستمزد همراه با سود ماهانه حداقل ۱ میلیون نفر افزایش می یابد.

نکته کلیدی و مهم اما کمبود کارگر هم زمان با افزایش دستمزدها است که می تواند کالا و خدمات را گران کرده و تورم را افزایش دهد. بازار سهام آمریکا  در ماه ژوئن عملکرد متفاوتی داشته اند. S&P ۵۰۰ از جمعه در ماه ماه ۱.۸٪ و در سه ماهه دوم ۷.۷٪ رشد داشت که ۱۵.۶٪ سود سالانه دارد. نزدک در ماه ژوئن ۴.۴٪ و در سه ماهه گذشته ۸.۴٪ افزایش یافت. در همین حال ، داوجونز در ژوئن با افت متوسط ۰.۳ درصدی عقب ماند ، اما در مقایسه با سه ماهه قبل ۴.۴٪ رشد داشته است.

در بیشتر موارد ، استراتژیست ها انتظار دارند بازار روند صعودی خود را تا نیمه دوم ادامه دهد ، هرچند با سرعت کمتری. برخی همچنین گفته اند که نیمه دوم رند صعودی کندترخواهد شد.

افزایش نرخ بهره اتفاق می افتد؟
اگر  بانک فدرال اعلام کند در چند ماه آینده خرید اوراق قرضه خود را کاهش می دهد ، انتظار می رود چندین ماه بیشتر صبر کند تا روند شروع شود. سپس ممکن است ماههای زیادی طول بکشد تا ۱۲۰ میلیارد دلار خرید ماهانه به صفر برسد. از بین بردن این سیاست از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا می تواند پیش درآمد فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره باشد.

افزایش نرخ بهره سیگنال افزایش قدرت  دلار در بازارهای جهانی و تضعیف جفت ارزهای مقابل آن را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۹۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha