۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
تامین و توزیع ۸۰ درصد بذر غلات همدان توسط تعاونی های روستایی
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان عنوان کرد:

تامین و توزیع ۸۰ درصد بذر غلات همدان توسط تعاونی های روستایی

همدان - مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: تولید، تامین و توزیع ۸۰ درصد بذر غلات استان همدان و ۷۰ درصد نهاده‌های بخش کشاورزی از جمله سم و کود توسط تعاونی های روستایی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مجید مسلمی راد بعد از ظهر شنبه در بازدید مدیرکل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از مزارع گندم و جو هزارخوشه و ایستگاه تولید بذر شهرستان کبودرآهنگ و همچنین کارخانه تولید کود و بذر، آزمایشگاه کشت بافت و نهالستان و خزانه و گلخانه زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی گردو  با اشاره به عملکرد و دستآوردهای شبکه تعاونی های تولید و روستایی استان همدان گفت: تولید، تامین و توزیع ۸۰ درصد بذر غلات استان همدان و ۷۰ درصد نهاده های بخش کشاورزی از جمله سم و کود توسط این تعاونی ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: در زمینه خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم نیز تعاونی های روستایی با خرید بیش از ۶۰ درصد گندم مازاد کشاورزان؛ دولت را یاری می کنند.

مسلمی راد همچنین به اجرای زنجیره تولید نهال گردو پیوندی گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی تولید و مبارزه با سن غلات توسط تعاونی های تولید استان همدان در سال زراعی جاری برای اولین بار اشاره کرد و گفت: ۶۷ شرکت تعاونی تولید امسال موفق شدند ۵۰ درصد مبارزه با سن غلات را انجام دهند.

جذب ۱۸ میلیارد تومانی تسهیلات توسط شبکه تعاونی ها
وی به جذب ۱۸ میلیارد تومانی تسهیلات توسط شبکه تعاونی ها اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده سرمایه گذاری های انجام شده توسط تعاونی ها امروز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی تولید روستایی کشور نیز با بیان بخشی از فعالیت های این اتحادیه یادآور شد: این اتحادیه در بحث کشاورزی قراردادی وارد عمل شده به طوری که برای مثال محصول کشاورزی گوجه فرنگی تولیدی شهرستان اسدآباد برای کارخانه آیدا اصفهان و خرم دره فرآوری و بازاریابی شده است.

حسنی عنوان کرد: همچنین این اتحادیه وارد زنجیره های تولید شده که بالاتر از کشاورزی قراردادی است.

وی همچنین از همکاری اتحادیه مرکزی تعاونی تولید با اتحادیه تعاونی تولید استان همدان برای مشارکت تولید کود و سم خبر داد.

مدیرکل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز از رتبه برتر نظام بهره برداری استان همدان خبر داد.

حمید زارعی قنات نویی بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبار استان همدان را در تحقق برنامه ها یاری کنیم؛ افزود: با توجه به اهمیت آب و خاک در کشاورزی به دنبال ایجاد ردیف اعتباری برای استانها در این زمینه نیز هستیم.

وی همچنین به تصویب آئین نامه اجرایی قانون تعاونی نمودن تولید و ابلاغ آن در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری توسط معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:  این آئین نامه وظایف و مسئولیت های جدید برای تعاونی های تولید تعریف کرده و رسالت تعاونی های تولید در عرصه خدمات رسانی به بخش کشاورزی را به روز کرده است.

کد خبر: ۹۵٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha