۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
منافع باندی در اتاق های بازرگانی به جای منافع ملی
صادرکننده محصولات کشاورزی در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

منافع باندی در اتاق های بازرگانی به جای منافع ملی

سعیدی، صادرکننده محصولات کشاورزی گفت: اتاق های بازرگانی به نوعی دولتی شده اند و شاهد هستیم که به جای پیگیری منافع ملی، منافع باندی را تعمیم می دهند.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد سعیدی صادر کننده محصولات کشاورزی کشور به آفریقا و اروپا به «بازار» گفت: خواسته ما صادرکنندگان این است که دولت خارج از تشکل هایی مثل اتاق های بازرگانی کار کند چرا که در حال حاضر اتاق های بازرگانی نیز به نوعی دولتی شده و گوش به فرمان دولت ها شده اند.

سعیدی افزود: در واقع مانند دیگر کشورها، دولت ما نیز باید خارج از این تشکل ها به حرف تولیدکننده و صادر کننده به عنوان یک حرف کارشناسی گوش کند.

اعضای اتاق های بازرگانی در قالب بخش خصوصی هستند اما به صورت باندی عمل می کنند و به جای اینکه در راستای توسعه منافع ملی عمل کنند، منافع باندی را تعمیم می دهند

وی خاطر نشان کرد: درست است که اعضای اتاق های بازرگانی در قالب بخش خصوصی هستند اما به صورت باندی عمل می کنند و به جای اینکه در راستای توسعه منافع ملی عمل کنند، منافع باندی را تعمیم می دهند.

اعضای اتاق های بازرگانی قوانین و لایحه هایی پیشنهاد می دهند که کاملا در راستای منافع یک یا چند باند است و منافع ملی در آن کمرنگ است

این صادر کننده ادامه داد: به عنوان مثال شاهد هستیم که اعضای اتاق های بازرگانی قوانین و لایحه هایی پیشنهاد می دهند که کاملا در راستای منافع یک یا چند باند است و منافع ملی در آن کمرنگ است.

سعیدی تصریح کرد: به عبارت دیگر در اتاق های بازرگانی لوایحی تعیین می شود که ۱۰ درصد تجار که از خودشان هستند از آن استفاده کنند و ۹۰ درصد مابقی هم استفاده نکردند مهم نیست.

وی گفت: به عنوان مثال بر اساس تصمیم گیری ها و نفوذ اتاق های بازرگانی الان تصویب کرده اند که صادرات برخی محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان سپرده شود! در حالی که صادرکنندگان سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند و اگر اطلاعات منِ صادر کننده به تولید کننده انتقال داده شود و از این طریق لو برود، به واسطه تحریم ها از سوی تمام دنیا تحریم می شوم و دیگر نخواهم توانست از ایران کار کنم و صادراتی داشته باشم.

کد خبر: ۹۵٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha