۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارایی داریم/ احصاء منابع جدید درآمدی برای نظام مهندسی
رئیس نظام مهندسی ساختمان:

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارایی داریم/ احصاء منابع جدید درآمدی برای نظام مهندسی

اردبیل- خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد.

احمد خرم در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اموال سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پراکنده مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت که سعی کردیم با شناسایی و تلاش‌های حقوقی نسبت به احیای این دارایی‌ها و صدور اسناد رسمی به نفع این سازمان اقدامات قانونی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال افزایش درآمد سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم به طوری که ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم که از این میزان بخش عظیمی از منابع در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده اما متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل غفلت و بی‌توجهی حتی ریالی سود از این منابع ذخیره شده در بانک‌ها نصیب سازمان نشده است.

تعیین کمیته‌ای برای احصا منابع جدید درآمدی سازمان نظام مهندسی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تعیین کمیته‌ای برای احصاء منابع جدید درآمدی سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا در کنار فعالیت صندوق مشترک بتوانیم دفتر نظارت بر عملکرد، آموزش و حتی پایگاه خبری را راه‌اندازی کنیم و تا شش ماه آینده خبرگزاری نظام مهندسی مجوز فعالیت دریافت می‌کند.

خرم اظهار کرد: با راه‌اندازی دفتر مدیریت بحران و اجرای مبحث ۲۲ ساختمان که به صورت پایلوت ستاد آن در تهران راه‌اندازی شده تا دو ماه آینده در همه استان‌ها این دفتر شکل گرفته و اعضای نظام مهندسی در ستادهای مدیریت بحران استان‌ها به عنوان عضو اصلی مشارکت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در مدت باقی مانده از عمر مدیریتی هیئت مدیره در ۱۶ ماه پیش رو، تلاشمان بر این خواهد بود تا بیشترین منافع را نصیب سازمان نظام مهندسی کنیم.

قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل محرومیت اعضای هیئت مدیره برای اجرای پروژه‌های ساختمانی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  از حل مشکل تعارض و منافع سازمان نظام مهندسی و اعضای هیئت مدیره سازمان خبر داد و اضافه کرد: قرار شده مشکل به وجود آمده در این حوزه رفع شود چرا که ما نمی‌خواهیم افراد متخصص از ورود به حوزه تخصصی منع شوند و وزیر راه و شهرسازی نیز قول داده تا بخشنامه قبلی را در محرومیت اعضای هیئت مدیره برای اجرای پروژه‌های ساختمانی را مرتفع کنند.

وی بیان کرد: قطعا تا انتخابات دوره هشتم این بخشنامه لغو خواهد شد و زمینه برای ورود افراد متخصص به حوزه کاری بهتر فراهم می‌آید.

خرم در ادامه سخنان خود از آغاز فعالیت شرکت کارگزاری بیمه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و اظهار کرد: صندوق مشترک در این زمینه فعال خواهد بود تا بیمه مسئولیت، تضمین کیفیت حتی بیمه عمر و تکمیلی اعضای نظام مهندسی سر و سامان پیدا کرده و توان این صندوق به حدی باشد تا از دو سال آینده دیگر پنج درصد حق نظارت نیز توسط سازمان گرفته نشود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: امیدواریم فعالیت‌های اقتصادی صندوق مشترک را در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل در هفته‌های آینده شاهد باشیم تا استان‌ها با پرداخت حق کارگزاری بتوانند از مزایای این صندوق منتفع شوند.

خرم اظهار کرد: در کنار فعالیت صندوق مشترک و پوشش بیمه‌ای جامعه مهندسی صدور خدمات فنی، مهندسی در قالب کمیته اجرایی راه‌اندازی خواهد شد تا با پشتیبانی دستگاه‌های استانی امکان صدور خدمات فنی، مهندسی به شکل هدفمند فراهم آید.

راه‌اندازی باشگاه و شهرک‌های مهندسان در استان‌های مختلف کشور
وی در ادامه اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی سازمانی خصوصی است و در عین حال مأموریتی عمومی دارد که در کارهای اقتصادی به نفع اعضاء ورود پیدا می‌کند که در بخش طرح اقدام ملی مسکن نیز با تشکیل دفتر امور مسکن و رفاهی قرار است در استان‌های مختلف امکان احداث واحدهای مسکونی حتی در قالب شهرک‌های اقماری فراهم آید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از راه‌اندازی شهرک‌های مهندسان در استان‌ها با هدف ساخت مسکن برای جامعه مهندسی خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار خانه مهندسی که با کاربری‌های هشت‌گانه راه‌اندازی خواهد شد، سعی و تلاشمان بر این است تا باشگاه مهندسان را نیز در کشور راه‌اندازی کنیم و در کنار آن با اجرای طرح مجریان ذیصلاح و صدور شناسنامه‌های فنی بتوان به افزایش منابع درآمدی سازمان نظام مهندسی کمک کرد.

کد خبر: ۹۵٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha