۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کمبود مواد اولیه صنایع دستی در آبادان باعث افزایش قیمت شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کمبود مواد اولیه صنایع دستی در آبادان باعث افزایش قیمت شده است

آبادان- فتاح زاده، فعال صنایع دستی آبادان گفت: کمبود مواد اولیه صنایع دستی در آبادان افزایش قیمت را به همراه داشته است.

رویا فتاح زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همانگونه که رهبر فرزانه فرمودند امسال سال پشتیبانی و حمایت دولت از تولیدات داخلی و مانع زدایی است که امید می‌رود با توجه به تغییر دولت و هم صدا شدن همه قوای نظام، در دولت جدید موانع تولید کم شود و با حمایت از تولیدات داخلی به خصوص کارگاه‌های خانگی که به پشتیبانی و حمایت نیاز دارند بتوان امسال گامی در راستای پیشرفت و توسعه تولیدات فعالان صنایع دستی و کارگاه‌های خانگی برداشته شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان صنایع دستی در کارگاه‌های خانگی مشغول به کار هستند، افزود: متاسفانه فعالان صنایع دستی به علت عدم رسمیت شناختن و نبود حمایت دولت به دلیل مشکلات و محدودیت‌های شدید کرونایی و همچنین نبود نمایشگاه و مکان مناسبی برای عرضه محصولات خود برای عموم، دارای مشکلات بسیاری هستند.

این فعال صنایع دستی آبادان با اشاره به موانع پیش روی صادرات توضیح داد: اولین مانع واقعی نبودن قیمت ارز است که باعث شده کالا و اجناس ایرانی برای تولیدکننده قیمت تمام شده بالایی داشته باشد و همچنین بالا بودن سود تسهیلات سبب ضرر و به صرفه نبودن صادرات برای تولیدکننده را به دنبال داشته است.

فتاح زاده تاکید کرد: ایجاد و اختصاص مکان‌هایی برای برپایی و ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و ماهانه به منظور به عرضه گذاشتن، فروش و معرفی صنایع دستی به عموم مردم باعث رونق و توسعه صنایع دستی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات صنایع دستی در آبادان تصریح کرد: در آبادان به دلیل عدم آشنایی با برخی صنایع دستی مانند «رزین» متاسفانه عموم مردم این شهر با این هنر زیبا و دوستداشتنی آشنایی ندارند و همین موضوع سبب استقبال بسیار کم به این هنر شده است.

این فعال صنایع دستی آبادان ادامه داد: با توجه به کمبود شدید مواد اولیه در این شهر عموما فعالان صنایع دستی آبادان از شهرهای دیگر مواد اولیه خود را تهیه می‌کنند و ناچارند هزینه‌های بیشتری را برای تهیه هنر دستی خود تخصیص بدهند.

فتاح زاده گفت: امیدوارم در آینده با حمایت مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولان شهری آبادان نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی بیشتری برگزار شود تا توانمندی صنایع دستی این منطقه به عموم مردم و همچنین گردشگران خارجی معرفی شود.

کد خبر: ۹۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید تقی زاده IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      مفید و کاربردی