۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
تکمیل ۷۰۰ کیلومتر خط لوله و تاسیسات فشار گاز، تاپایان امسال
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز عنوان کرد

تکمیل ۷۰۰ کیلومتر خط لوله و تاسیسات فشار گاز، تاپایان امسال

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تکمیل پروژه ۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تاسیسات فشار گاز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش بازار، بهرام صلواتی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در گزارشی به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت: امروز ایستگاه‌های توربوکپرسورهای تکمیلی تاسیسات بیدبلند، فراشبند، حسینیه و صفاشهر به‌طور رسمی گشایش می‌یابند.

وی ادامه داد: افزون بر این پروژه‌ها، ۱۳۲ کیلومتر خط انتقال گاز، پنج پروژه مخابراتی، هزار و ۷۷۵ کیلومتر فیبر نوری، هفت پروژه ابنیه و تاسیسات زیربنایی و دو ایستگاه کنترل فشار به‌تازگی در شرکت ملی گاز ایران بهره‌برداری شدند که پیش‌بینی می‌شود هشت واحد توربوکپرسور با مجموع ظرفیت ۲۰۰ مگاوات مربوط به تاسیسات تقویت فشار سه شهر و پنج پروژه خط انتقال گاز طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: انجام این پروژه به‌دلیل تامین به‌موقع نقدینگی با وجود تحریم‌ها بوده است که شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت این نیازها را تامین کردند که سبب توسعه گازرسانی، افزایش ایمنی و پایداری عملیات در شبکه انتقال گاز کشور شد.

صلواتی با بیان اینکه در این پروژه‌ها ۸۰ درصد از توان تولید داخلی استفاده شده است، افزود: این امر سبب شده شاهد رضایتمندی عمومی، حفظ محیط زیست، ایجاد رفاه و برقراری عدالت اجتماعی و توسعه رفاه در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز اکنون هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز، ۳۰ درصد تاسیسات تقویت فشار گاز با مجموع ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در حال اجرا دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تاسیسات فشار گاز را تکمیل کنیم که به‌منطور تکمیل آن‌ها ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتیار تخصیص یافته و از پروژه‌های مهم برای زیرساخت کشور است.

کد خبر: ۹۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha