۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
استفاده از ژنراتورهای مولد هزینه تولید را افزایش داده است
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

استفاده از ژنراتورهای مولد هزینه تولید را افزایش داده است

سمنان- علوی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، گفت: قطعی مکرر برق، واحدهای صنعتی استان را وادار به استفاده از ژنراتورهای مولد می‌کند که هزینه تولید را افزایش داده است.

حمید علوی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه نشست تصمیم‌گیری برای مشکلات سوخت واحدهای تولیدی استان سمنان، با بیان اینکه قطعی مکرر برق سبب شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح استان سمنان، روی به مولدهای گازوئیلی و ... بیاورند، تاکید کرد: این موضوع هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دیگر مشکل واحدها، تامین سوخت مورد نیاز و به اندازه بوده که خود به چالشی بدل شده است، افزود: سهمیه سوخت به واحدها اختصاص داده نمی‌شود و این در حالی است که واحد ها برای تامین برق ناشی از قطعی، نیاز به سوخت دارند.

نایب رئیس اتاق سمنان با طرح این سوال که آیا این اقدامات سبب ترویج قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت نمی‌شود؟، گفت: دولت باید برنامه و تمهیداتی در این زمینه بیاندیشد.

علوی با بیان اینکه خسارات و غرامت اصلی برق به واحدهای تولیدی باز می‌گردد در حالی که دولت هیچ برنامه‌ای برای آنان ندارد، گفت: اگر سوخت کافی در کشور وجود دارد چرا ان را در اختیار تولید کنندگان نمی‌گذارند اگر ندارد چرا برق مکرراً قطع می‌شود.

وی با بیان ایکه بسیاری از واحدها نباید با خاموشی برق مواجه شوند زیرا هزینه راه‌اندازی مجدد خط تولید آنها بسیار بالا است، تاکید کرد: برخی کارخانه‌ها هستند که قطعی یک‌ساعته برق در آنها ۱۰۰ میلیون تومان ضرر روی دست تولید کننده می گذارد و آیا این امر حمایت از تولید داخلی است؟

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه کارخانه‌ها نیاز به سوخت دارند، گفت: مسئولان اگر نگران قاچاق سوخت هستند تدبیری بیاندیشند تا سوخت با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان استان سمنان قرار گیرد.

کد خبر: ۹۵٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha