۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
عملیات انتقال آب از سد طالقان به آبیک پیشرفت خوبی دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

عملیات انتقال آب از سد طالقان به آبیک پیشرفت خوبی دارد

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: روند اجرای انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک از پیشرفت خوبی برخوردار است و در دو ماه آینده تصفیه خانه آن تکمیل می شود.  

یدالله ملکی در حاشیه بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین از روند انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: دو پروژه مهم در قسمت شمال استان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در سال ٩۶  کلید خورده که برآورد احداث خط اصلی در ابتدا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ملکی بیان کرد: با طولانی شدن طرح بدلیل عدم تزریق منابع مالی و افزایش هزینه ها در حال حاضر هزینه اجرا به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده که مجبور به فازبندی و اولویت بندی شدیم.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: سالهاست که کیفیت آب شرب مردم شهرستان آبیک مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و یکی از مطالبات دیرین مردم تامین آب گوارا و استاندارد بود لذا آبرسانی به آبیک در اولویت قرار گرفت.

اجرای خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی گفت: پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول  ۱۷.۵ کیلومتر تاکنون ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۲۰۰  میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: با اختصاص بموقع باقیمانده اعتبار مورد نیاز این طرح قادریم در این تابستان آن را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.  

ملکی گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح مهم در تابستان افتتاح شده و جمعیتی بالغ بر  ۱۰۰ هزار  نفر تا ۲۵ سال آینده از آب شرب سالم و گوارا برخوردار خواهند شد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: کلنگ احداث تصفیه خانه موقت این پروژه که در حیطه وظایف شرکت آبفای استان روز شنبه و با حضور استاندار به زمین زده خواهد شد و با احداث این تصفیه خانه و تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال آب گوارا بزودی به شهر آبیک می رسد.

ملکی اضافه کرد: ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است تا تاکنون چند متقاضی توانمند آمادگی خود را اعلام کرده اند که در حال بررسی آنها و تعیین مجری طرح هستیم.

انتقال آب شرب از سد طالقان به استان سه سال آینده تکمیل می شود
وی تصریح کرد: طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب گوارای ای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین  کمبود آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha