۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
ضرورت اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو
معاون قوه قضاییه مطرح کرد

ضرورت اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه با اشاره به نامناسب بودن ضوابط تعیین قیمت خودرو در قیاس با تعیین قیمت نهاده‌های تولید و محصول نهایی، اصلاح نظام قیمت‌گذاری خودرو را ضروری دانست.

به گزارش بازار، محمدحسین فروزان‌مهر در بازدید از شرکت ایران خودرو و در نشست با مدیرعامل این شرکت، گفت: تفاوت موجود در معیارهای تعیین قیمت برای نهاده‌های تولید و محصول، شرایط را برای زیان‌ده بودن شرکت‌های تولیدکننده خودرو فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: رشد تولید در بخش‌های مختلف و همچنین اقدامات انجام گرفته برای توسعه محصولات در شرایطی عملیاتی شده که شاهد افزایش بیش از پیش محدودیت‌های تحریمی و هدف‌گذاری مذبوحانه دشمن برای توقف صنعت خودروی ایران بوده‌ایم.

فروزان مهر تاکید کرد: دستگاه قضا سعی کرده با سرکشی به واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات و رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای صنعتی در سطح کشور، همه موارد مرتبط با قضا در این حوزه را احصاء کند تا موانع یک به یک رفع شوند.

رفع موانع تولید، مهم‌ترین دغدغه صنعت خودرو است
فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری افزایش تولید گفت: با توجه به رشد ۳۵ درصدی تولید در ایران خودرو در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن، امسال نیز روند صعودی تولید همچنان دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت ایران خودرو در خصوص توسعه طرح‌های گیربکس گفت: برای نخستین بار گیربکس شش سرعته در ایران خودرو طراحی شده که تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت محصولات خواهد داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: از شهریور امسال گیربکس نیمه اتوماتیک نیز آماده تولید خواهد شد که البته طراحی این گیربکس، مبنای طراحی پلتفرم ملی برای سال‌های آینده است.

وی گفت: کاهش ارزبری محصولات، در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال گذشته با جدیت دنبال خواهد شد و در این خصوص کاهش ۱۳۳ میلیون یورویی هدف‌گذاری شده است.

مقیمی تاکید کرد: با رفع برخی موانع موجود و پشتیبانی مناسب بخش‌های مختلف می‌توانیم هدف گذاری تعیین شده برای رشد کمی تولیدات و افزایش کیفیت و ارائه محصولات جدید در این شرکت را در سال ۱۴۰۰ رقم بزنیم.

وی افزود: موانعی در مسیر تحقق اهداف تولید وجود دارد که ضروری است، با تصمیم مناسب و حمایت از سوی نهادهای مرتبط و رفع آن، دغدغه‌های موجود درخصوص حفظ رونق تولید از میان برود.

کد خبر: ۹۵٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha