۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
املاک مازاد ادارات گیلان فروخته می شود/اعتبارسنجی متقاضیان دریافت زمین
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان:

املاک مازاد ادارات گیلان فروخته می شود/اعتبارسنجی متقاضیان دریافت زمین

رشت- نوروزی، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان از فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی این استان خبر داد.

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی گیلان اظهار کرد: به زودی ۲۴ مورد از املاک دستگاه های اجرایی گیلان از طریق مزایده به فروش می رسد.

وی این املاک مازاد را شامل خانه، آپارتمان، زمین، میدان، فضای سبز، جاده و پارک متعلق به دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهزیستی، مالیات، شیلات و دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان درباره درآمد حاصل از فروش املاک مازاد، افزود: طبق قانون امسال، درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی گیلان صرف طرح های نیمه تمام دستگاه های مذکور استان می شود.

وی هشت مورد از اموال فروش رفته طی سال مالی ۹۹ را در آستانه اشرفیه، رودسر، فومن، لنگرود و خورگام رودبار ذکر کرد.

این مسئول در ادامه از بررسی اهلیت اعتباری متقاضیان زمین در گیلان خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیت صیانت از اراضی ملی و دولتی و طبق بخشنامه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، به منظور جلوگیری از معطل ماندن اراضی قابل واگذاری و نیمه کاره شدن، طرح بررسی مذکور به اداره کل امور اقتصاد و دارایی و استانداری گیلان واگذار شد.

نوروزی ادامه داد: در راستای طرح بررسی مذکور، کمیته اعتبار سنجی متقاضیان زمین به منظور حفظ و صیانت از اموال بیت المال و حقوق دولت در گیلان تشکیل شد. وی بررسی صلاحیت مالی متقاضیان زمین شهرک های کشاورزی گیلان را از اهداف طرح مذکور خواند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلان به شرکت شهرک های کشاورزی ایران، اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان یکی از اعضای تصمیم ساز برای بررسی صلاحیت مالی متقاضیان در کمیته اعتبار سنجی است.

به گفته وی، واگذاری اراضی مذکور به متقاضیان منوط به تایید صلاحیت کمیته ای متشکل از جهاد کشاورزی، معاون تولیدات دامی و گیاهی، مدیر تخصصی مربوطه، مدیر امور اراضی و مدیر شعبه استان است.

کد خبر: ۹۵٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha