۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
پای استانداردسازی به نانوایی های همدان باز می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پای استانداردسازی به نانوایی های همدان باز می شود

همدان - مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای آرد استان همدان دارای نشان استاندارد هستند، گفت: نظارت بر شبکه توزیع نان و نانوایی‌ها در دستور کار قرار دارد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تمام واحدهای آرد استان همدان دارای نشان استاندارد هستند، گفت: نظارت بر شبکه توزیع نان و نانوایی‌ها در دستور کار است و تلاش می‌کنیم کیفیت نان را ارتقاء دهیم.

وی در پاسخ به وضعیت استاندارد بودن کالاها به صنایع دستی استان همدان و کارگاه های آن اشاره کرد و گفت: اگرچه اداره کل استاندارد در حوزه استانداردهای اجباری و محصولاتی که شامل این قانون هستند ورود پیدا می کند اما با توجه به اینکه صنایع دستی مزیت های مهمی برای استان هستند، در این زمینه نیز آماده همکاری هستیم.

وی بابیان اینکه این مزیت ها می تواند توسعه و شکوفایی استان همدان را در پی داشته باشند، عنوان کرد: سال ۱۳۹۸ در شورای استاندارد استان همدان یکی از مصوبات، ایجاد دبیرخانه ای در راستای شناسنامه دار کردن محصولات بومی استان بود بدین ترتیب در این راستا برنامه ریزی ویژه ای داریم تا بتوانیم در راستای تدوین استانداردسازی گام برداریم.

تدوین استانداردسازی محصول گشنیز استان همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان به تدوین استانداردسازی محصول گشنیز استان همدان اشاره کرد و افزود: این محصول ارزش افزوده مناسبی دارد و با ورود به عرصه استانداردسازی می توان آن را به نحو مناسبی وارد بازارهای داخلی و خارجی کرد.

مددی عنوان کرد: ویژگی های سفال همدان نیز به عنوان یک استاندارد ملی تدوین شده و استانداردسازی مواردی دیگر نیز در این راستا در پیش گرفته شده تا بتوان از این مزیت ها به صورت ویژه و اثربخش استفاده کرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان به استانداردهای زیست محیطی نیز اشاره کرد و از وجود سه آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در حوزه بررسی آب معدنی وآب آشامیدنی در سطح استان همدان نام برد.

کد خبر: ۹۵٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha