مسیر جذب نیروی انسانی متخصص در سازمان‌ها با آزمون استخدام بخش خصوصی هموار می‌شود
مدیر جذب و استخدام بانک پاسارگاد :

مسیر جذب نیروی انسانی متخصص در سازمان‌ها با آزمون استخدام بخش خصوصی هموار می‌شود

مدیر جذب و استخدام بانک پاسارگاد در گفتگو با آزمون استخدام بخش خصوصی اشاره کرد، مسیر جذب نیروی انسانی متخصص در سازمان‌ها با آزمون استخدام بخش خصوصی هموار می‌شود.

 بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: آزمون استخدام بخش خصوصی می‌تواند راهکاری برای تسهیل روند جذب نیروی انسانی کارآمد در سازمان‌ها باشد، دکتر شریفی مدیر جذب و استخدام بانک پاسارگاد با بیان این موضوع گفت: سازمان‌ها بهتر است در فرایند جذب نیروی انسانی، ابتدا شخصیت کارجویان را مورد ارزیابی قرار دهند و در مراحل بعد دانش و تخصص آن‌ها را بسنجند.

شریفی ادامه داد: نیروی انسانی متخصص و کارآمد در فضای رقابتی کنونی یکی از مزیت‌ها و سرمایه‌ها برای شرکت‌های خصوصی و فناور محسوب می‌شود و در این خصوص سازمان‌هایی موفق هستند که بتوانند نیروی متخصص موردنیاز خود را در کمترین زمان و با حداقل هزینه جذب کنند.

مدیر جذب و استخدام بانک پاسارگاد به مهم‌ترین چالش سازمان‌ها برای جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی کارآمد و همچنین هزینه‌ای که برای این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود از مهم‌ترین این چالش‌ها است. با اینکه اطلاع‌رسانی در شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد اما در زمان‌های بسیاری این آگهی‌ها توسط افراد موردنیاز شرکت‌های خصوصی دیده نمی‌شود و همین امر موضوع باعث عدم آگاهی افراد واجد شرایط از فرصت شغلی موجود می‌شود.

شریفی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن است تمام سازمان‌های بخش خصوصی نیروی متخصص لازم را برای برگزاری آزمون جذب نیرو نداشته باشند، آزمون استخدام بخش خصوصی با اطلاع‌رسانی فراگیر و برگزاری آزمون تخصصی از متقاضیان جویای کار می‌تواند این فرایند را تسهیل کند و شرکت‌های بخش خصوصی تنها لازم است انجام مصاحبه شغلی و آموزش کارجو را برعهده داشته باشند.

وی در پایان به سازمان‌ها توصیه کرد که در استخدام کارمندان، ابتدا شخصیت افراد را مورد سنجش قرار دهند و سپس به ارزیابی دانش و مهارت آن‌ها بپردازند. زیرا شخصیت فرد یکی از عوامل اصلی در عملکرد شغلی او است و مدرک دانشگاهی لزوما تاییدی بر مهارت شغلی کارجو در زمینه تخصصی‌اش نیست.

 

کد خبر: ۹۵٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha