۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کاهش بارندگی‌ تولید گندم قزوین را کم کرد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

کاهش بارندگی‌ تولید گندم قزوین را کم کرد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: به دنبال کم شدن بارندگی‌های امسال، تولید گندم در قزوین حدود ۷۰ هزار تن کمتر از سال گذشته خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی  اظهار داشت: در سال گذشته پس از پایان عملیات کشت در مزارع آبی و دیم، پیش بینی می شد ۳۵۳ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت دیم و آبی استان برداشت شود اما کاهش ۵۱ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته موجب شد تا پیش بینی کنونی ما در خصوص برداشت و تولید محصول به ۲۶۵ هزار تن کاهش یابد.

وی بیان کرد: بیشترین تاثیر کاهش بارندگی ها بر روی عملکرد مزارع دیم گندم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال قبل با توجه به بارندگی های قابل توجه، میزان تولید و برداشت گندم از مزارع استان از مرز ۳۳۵ هزار تن فراتر رفت.

اسماعیلی گفت: در سال جاری مقرر شده تا ۱۷۵ هزار هکتار از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به شکل تضمینی خریداری شود و در همین ارتباط از کشاورزان قزوینی درخواست داریم تا بلافاصله پس از برداشت محصول، گندم خود را به مراکز خرید ارسال کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: دولت با هدف حمایت از گندم کاران نرخ گندم خرید تضمینی را امسال پنج هزار تومان اعلام کرده که ۲ برابر نرخ سال گذشته است.

اسماعیلی در ادامه از خرید چهار هزار و ۱۶۰ تن بذر گندم و جو از تولیدکنندگان بذر این محصولات برای توزیع در زمان کشت فصل آینده خبر داد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۲۷ تن به بذر گندم ‏و سایر به بذر جو اختصاص دارد.

کد خبر: ۹۵٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha