۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
۵۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت می شود
معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

۵۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت می شود

بیرجند- اکبری، معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی طی سال جاری در استان خبر داد.

 محمد حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ابلاغ ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان برای سال جاری اظهارکرد: این تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می شود.

 وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به هزار و ۵۷۴  کشاورز استان عنوان کرد: در این راستا ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تا کنون پرداخت شده است.

 به گفته وی بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به خرید کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی بوده است.

اکبری با بیان اینکه صاحبان طرح های فناورانه ای برای مکانیزاسیون می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، ادامه داد: ۸۰ درصد هزینه خرید تجهیزات مکانیزاسیون به متقاضیان از طریق تسهیلات پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: کشاورزان می توانند علاوه بر استفاده از این تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی برای مکانیزه کردن فعالیت های این بخش و تعویض سیستم های آبیاری از سنتی به نوین نیز از آن بهره مند شوند.

اکبری با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴۷ دستگاه تراکتور و ۴۸۷ دستگاه ادوات کشاورزی از محل تسهیلات مکانیزاسیون به ناوگان بخش کشاورزی اضافه شده است، عنوان کرد: این امر سبب شد راندمان و ضریب مکانیزاسیون از ۱.۹۷ به ۲.۱۳ افزایش یابد.

کد خبر: ۹۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha