۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
خریداری ۱۲۱ هزار تن گندم در کرمانشاه
مدیرکل غله کرمانشاه خبر داد

خریداری ۱۲۱ هزار تن گندم در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تا کنون ۱۲۱ هزار و ۲۶۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی غله استان کرمانشاه، ماشاالله ارویسی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تا کنون ۱۲۱ هزار و ۲۶۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده است.

وی گفت: از این میزان گندم خریداری شده بیش از ۷۰ هزار و ۴۰۳ تن به صورت تضمینی و بیش از ۵۰ هزار و ۸۶۳ تن نیز به صورت توافقی تحویل مراکز خرید استان شده است.

ارویسی افزود: این میزان خرید تضمینی گندم در حال حاضر توسط ۶ مرکز دولتی، ۳۲ سیلوی بخش خصوصی و پنج مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب پنجاه هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم صورت گرفته است.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی در سطح استان را ۶۱ مرکز شامل ۷ مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: به استثنای شهرستان سنقر و کلیایی که هنوز برداشت گندم آغاز نشده، تمامی مراکز خرید تضمینی در سطح استان فعال و آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همچنین در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: تمامی کشاورزانی که تا تاریخ بیست و سوم خرداد ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند ۱۰۰ درصد مطالباتشان پرداخت شده است.

ارویسی بیان کرد: با تلاش همکاران ما در مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تا کنون بیش از ۱۰۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

کد خبر: ۹۵٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha