۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
تابستانی خشک در انتظار استان سمنان است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

تابستانی خشک در انتظار استان سمنان است

سمنان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: امسال یک تابستان بسیار خشک در انتظار استان است لذا مدیریت مصرف و همچنین تلاش برای صرفه جویی می‌بایست مد نظر باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای سمنان، ایرج حیدریان در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود سه دهه است که یکم تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف "آب" نام گذاری می‌شود، اما به منظور لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، این هفته نیز با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شد.

وی بیان کرد: فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی سهمیه بندی آب، و صرفه‌جویی است و بر همین اساس طبق عادت هر ساله از یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

حیدریان گفت: اگر چه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان، افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب را مهم‌ترین محورهای صرفه جویی در مصرف آب دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال نیز گرم‌تر از سال‌های قبل است به نظر می‌رسد که نیازمند صرفه‌جویی بیشتری باشیم.

 وی افزود: نبود نیروگاه‌های برق آبی و استخراج رمزارزهای غیرمجاز نیز باعث شد که امسال تنها برای آب نباشد و در این هفته صرفه جویی برق نیز مورد توجه قرار گرفته ست.

حیدریان به عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره و اضافه کرد: روز اول مدیریت مصرف آب، برق و خانواده تبیین شده که اهداف آن نیز فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: روز دوم با عنوان مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی با هدف افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع و تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان یادآور شد: نام روز سوم مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی با هدف تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و انرژی، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان تبیین شده است.

وی، روز چهارم را مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی با هدف تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی عنوان کرد و گفت: روز پنجم به اسم مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیران ثبت شده و اهداف تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و انرژی و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی برای این روز درنظر گرفته شده است.

حیدریان گفت: نام روز ششم مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست با هدف تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی، تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری و تشریح نقش اجرای طرح‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی است.

وی گفت: روز آخر نیز به نام مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندی تشریح ارزش اقتصادی آب و برق با هدف تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق و تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح‌های آب، فاضلاب و انرژی ثبت شده است.

کد خبر: ۹۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha