۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن در زنجان
برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن در زنجان

زنجان- رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان اجرایی می‌ شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، محمد حسین فغفوری گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح به منظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار اجرایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: در این راستا در گام اول آموزش‌های لازم به معدنکاران ارائه می‌شود و سپس پایش های لازم صورت گرفته و اصلاحات در چارچوب شاخص‌های تعریف شده انجام می‌شود.

فغفوری تاکید کرد: در آخرین گام این طرح با بهبود شاخص‌های زیست محیطی، ایمنی و سرمایه گذاری، استانداردسازی و رتبه بندی معادن با استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری سمیناری در این خصوص در استان افزود: در همین راستا سمینار آشنایی و اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان با حضور بهره برداران معادن و مدیران صنایع معدنی برگزار شد.

رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری و عملیاتی می‌ شود.

فغفوری گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در استان شاهد جذب سرمایه گذاران بزرگ در بخش معدن بوده و با ارتقاء تکنولوژی مورد استفاده در معادن و صنایع معدنی بتوانیم بیش از پیش از پتانسیل‌های معدنی استان استفاده کنیم.

کد خبر: ۹۵٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha