۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
خشکسالی و تنش آبی به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی جو در بهار خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی بهار:

خشکسالی و تنش آبی به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی جو در بهار خسارت زد

همدان - اکبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بابیان اینکه ۱۷ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو آبی و دیم اختصاص دارد، گفت: خشکسالی و تنش های آبی به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی جو خسارت زد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برداشت جو از ۱۷ هزار هکتار اراضی قابل برداشت از اواسط خرداد ماه آغاز شده و تا پایان همین ماه نیز ادامه دارد.

اکبری با بیان اینکه بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار به کشت جو آبی و دیم اختصاص داشته که به دلیل خشکسالی و تنش های آبی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جو دچار خسارت شدید شده است، افزود: کار برداشت با حدود ۲۸۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تنش‌های آبی و وقوع پدیده خشکسالی پیش بینی می‌شود میانگین عملکرد مزارع جو آبی از چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم  به سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و در جو دیم از یک هزار کیلوگرم به ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار کاهش یابد.

اکبری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن جو از مزارع شهرستان بهار برداشت شود، عنوان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود علوفه در سال زراعی جاری، جمع آوری بیش از ۶.۴  هزار تن کاه و کلش مزارع به منظور تعلیف دام‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بر ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع تاکید و ابراز کرد: این اقدام خلاف قانون علاوه بر نابودی بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

اکبری بر ضرورت نظارت دقیق کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار بر کار برداشت محصولات غلات تاکید و اظهار کرد: بیش از چهار اکیپ متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان و همچنین دو اکیپ بخش خصوصی بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

کد خبر: ۹۵٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha