۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
 نیسان برنامه جدید برای خودروهای خودران دارد
۳۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای توسعه خودران

نیسان برنامه جدید برای خودروهای خودران دارد

گروه خودروسازی نیسان با شرکت WeRide به دنبال توسعه خودروهای خودران با سرمایه گذارای ۳۱۰ میلیون دلاری هستند، این همکاری می‌تواند تاثیر جدی در آینده خودران‌ها داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: یک شرکت چینی به نام WeRide که در توسعه و راه‌اندازی خودروهای خودران در چین را عهده دار است، امروز اعلام کرد: با همکاری و تعامل شرکت خودروسازی نیسان در زمینه فناوری و رانندگی خودکار برای بازار چین، سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیون دلاری انجام داده که می‌تواند یک بازار ۳.۳ میلیارد دلاری برای بازار این همکاری فراهم کند.
WeRide توسط تونی هانی بیانگذاری شده است، این شرکت در حال توسعه استانداردها و تولید سیستم خودران سطح ۴ است. در خودران سطح ۴ بدون دخالت راننده، خودرو می‌تواند تمام شرایط دینامیکی حرکت را کنترل و هدایت کند.

این شرکت در شهر کالیفرنیا در حال تست وسایل خودران خود هست، دفتر اصلی WeRide در شهر گوانگژو قرار دارد.
WeRide اعلام کرد که سرمایه گذارای ۳۱۰ میلیون دلاری از اتحاد گروه نیسان با این شرکت در خصوص توسعه خودروهای خودران ایجاد شده است.

مدیرعامل نیسان نیز در خصوص همکاری گروه نیسان با شرکت WeRide، گفت: در حالی که کشور چین در خط مقدم توسعه حمل و نقل آینده قرار دارد، خوشحال هستیم که با WeRide وارد همکاری شده‌ایم تا بتوانیم فناوری‌ها و خدمات نوآورانه برای غنی سازی مردم در چین ارائه دهیم.

خودروسازان و شرکت‌های فناوری در حال هدایت میلیاردها دلار برای توسعه خودروهای خودران و افزایش تیراژ تولید این محصولات در آینده نزدیک هستند.

به دلیل شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن، شرکت‌های  WeRide و Pony.ai با پشتیبانی و حمایت تویوتا برخی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می‌کردند. زیرا تامین برخی از مواداولیه و قطعات به دلیل محدودیت‌های کرونایی در گوانگژو با سختی همراه بوده و هست.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که اتحاد گروه نیسان با این شرکت بتواند سبب افزایش توسعه و فروش خودروهای خودران با قیمت معقول در بازارهای جهانی شود.

کد خبر: ۹۵٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha