۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
هلو و شلیل مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس راه یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

هلو و شلیل مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس راه یافت

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید محصولات هلو و شلیل را پنج هزار تن بیان کرد و گفت: بخشی از محصولات روانه بازارهای روسیه و خلیج فارس می‌شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کیفیت محصولات سیاه ریشه از جمله هلو و شلیل در استان عالی و مطلوب است، افزود: این محصول به بازارهای داخلی و خارجی راه یافته است.

وی با بیان اینکه هلو وشلیل جزو اولین نوبرانه های تابستانی به شمار می روند، افزود: سه رقم زودرس، میان رس و دیررس هلو و شلیل در استان تولید می شود که بخشی از محصولات به بازارهای داخلی و خارجی روانه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزانه محصولاتی به کشورهای مختلف صادر می شود، افزود: روزانه حداقل ۱۰ کانتینر محصولات سیاه ریشه به کشورهای مختلف صادر می شود.

شهیدی فر شمار واحدهای سورتینگ هلول و شلیل را در استان ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: محصولات هلو و شلیل در این واحدها بسته بندی و روانه بازارهای خارجی و داخلی می شود.

وی میزان تولید محصول هلو و شلیل را در استان پنج هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ارزش اقتصادی این میزان تولیدات هفت میلیون دلار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: محصولات هلو وشلیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و عراق صادر می شود.

کد خبر: ۹۵٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha