۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
اذعان وزیر صمت بر فسادزا بودن ارز دولتی| اطلاعات مرغ ورودی به ۲۲۲ کشتارگاه ثبت می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

اذعان وزیر صمت بر فسادزا بودن ارز دولتی| اطلاعات مرغ ورودی به ۲۲۲ کشتارگاه ثبت می‌شود

آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزیر صمت اذعان داشت در توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به تولید وجود دارد و هر زمانی که بتواند از تخصیص این ارز جلوگیری می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (سه شنبه یک تیرماه) کمیسیون، گفت: دستورکار اول کمیسیون کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف پژوهشکده خاک و آبخیزداری بود، در طرحی مقرر شده است که مراکز تحقیقاتی مانند چایی، چغندر و سایر مراکز ادغام شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست کمیسیون کشاورزی بر این بود که با توجه به اهمیت خاک و آبخیزداری این پژوهشکده فعلا از ادغام معاف شود، ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد رئیس کمیته تحقیقات و فناوری کمیسیون به ریاست آقای عباسی نشستی را با رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار کند و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید در مدت زمانی مقرر چارت سازمانی خود را به سازمان اداری و استخدامی ارائه نماید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون کشاورزی بررسی وضعیت بازار مرغ، تخم مرغ و محصولات پروتئینی و همچنین تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بود، ادامه داد: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دبیر ستاد تنظیم بازار، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی حضور داشتند.

وی ادامه داد: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد تا هرچه سریع‌تر در زمینه تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام کند و در زمینه حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پیشگام شود.

آزادی‌خواه، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرد تا در صورت ارسال نامه از سوی وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی را با تمامی ساختمان‌ها و نیروهای فعال در آن را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد و اذعان داشت در توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به تولید وجود دارد و هر زمانی که بتوانیم از تخصیص این ارز جلوگیری می‌کنیم.

مشکلی در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد نشستی در کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولین بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مورد نیاز واردات گندم و نهاده‌های دامی برگزار شود، ادامه داد: معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس جوجه ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه مشکلی در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد.

اطلاعات مرغ ورودی به ۲۲۲ کشتارگاه فعال کشور ثبت می‌شود
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس سازمان دامپزشکی ضمن تاکید بر ثبت وزن و تعداد مرغ ورودی به ۲۲۲ کشتارگاه فعال در کشور قول داد تا میزان ماندگاری تخم مرغ را به ۹۰ روز افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد سامانه‌های بازارگاه، گمرک، تجارت، کشتارگاه‌ها و سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور با یکدیگر متصل شوند.

۸۰درصد از مطالبات کشاورزان گندم کار پرداخت شده است
آزادی‌خواه گفت: بر اساس گزارش دبیر ستاد تنظیم بازار از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۱۴ هزار میلیارد تومان گندم و کلزا به صورت تضمینی خریداری شده و ۸۰درصد از مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده‌اند و به واردات گندم نیاز داریم.

کد خبر: ۹۵٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha