۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
نارضایتی مردم از طرح‌های فروش خودرو| اخذ مالیات سوداگران را از بازار چهارچرخ‌ها حذف می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

نارضایتی مردم از طرح‌های فروش خودرو| اخذ مالیات سوداگران را از بازار چهارچرخ‌ها حذف می‌کند

طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر بسیاری از خریداران با هدف سوداگری وارد بازار خودرو می‌شوند که باید با اعمال سیاست‌هایی مانند اخذ مالیات از حضور دلالان جلوگیری کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فرهاد طهماسبی با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار فروش خودرو توسط خودروسازان، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری از مصرف‌کنندگان اصلی نمی‌توانند در طرح‌های فروش فوری خودرو برنده شوند، خانواده‌هایی وجود دارند که چند نفر از اعضای آنها توانستند در این طرح‌ها برنده شده و سودهای چند میلیونی به دست آورند.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی مردم از طرح‌های پیش فروش خودرو، افزود: با سازوکار کنونی فروش خودرو، مصرف کننده اصلی از دسترسی به خودرو با قیمت کارخانه‌ای محروم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در صورت مدیریت تقاضا در حوزه خودرو و افرایش تیراژ تولید خودروسازان، نیاز بازار پاسخ داده می‌شود در نتیجه نیازی به اجرای طرح‌هایی مانند فورش فوری خودروسازان وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: منظور از ایجاد تعادل میان تقاضا و عرضه، واقعی شدن رسیدگی به نیاز مصرف‌کنندگان است در حال حاضر بسیاری از خریداران با هدف سوداگری وارد بازار خودرو می‌شوند که باید با اعمال سیاست‌هایی مانند اخذ مالیات می‌توان از حضور دلالان جلوگیری کرد.

کد خبر: ۹۵٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha