۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
XC۶۰ کاملا الکتریکی به بازار می‌آید
ولوو به طور رسمی خبر داد

XC۶۰ کاملا الکتریکی به بازار می‌آید

شرکت خودروسازی ولوو در همکاری با نورث ولت به عنوان تولید کننده باتری، محصول XC۶۰ را تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی ولوو که در یک شراکت استراتژی با یک تولید کننده باتری سوئدی به نام نورث ولت، سیاست تولید محصولات تمام الکتریکی تا پایان دهه جاری را در دست کار دارد.
این شرکت سازنده، وظیفه تامین انواع باتری و توسعه آن‌ها را براساس پایداری ولتاژ در برنامه دارد که نسل‌های جدید خودروهای الکتریکی از جمله ولوو و پولستار استفاده می‌شود.
در میان تمام محصولات ولوو پیشتر زمزمه تولید XC۶۰ الکتریکی به گوش می‌رسید، این خودروساز سوئدی به عنوان یک محصول تولید انبوه، خودرو XC۴۰ را در نسخه تمام الکتریکی به بازار عرضه کرد.
ولوو در یک برنامه کلی و چشم‌اندازی برای آینده تا سال ۲۰۳۰ هدف دارد حداقل نیمی از محصولات خود را به صورت تمام الکتریکی به بازار عرضه کند. این خودروساز برنامه دارد که فقط محصولات تمام الکتریکی تولید کند.
به نظر می‌رسد، نسل جدید XC۶۰ پرچم دار تولید خودروهای الکتریکی ولوو در بازار باشد، با همکاری نورث ولت به زودی ولوو XC۶۰ تمام الکتریکی به زودی راهی بازار خواهد شد.
می‌توان انتظار داشت که این کراس اوور تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود، هرچند در این مدل از پیشرانه احتراق داخلی خبری نیست، باید دید که ولوو  برای معرفی این محصول چه برنامه‌ای خواهد داشت.
گفتنی است که نورث ولت در یک سرمایه‌گذاری مشترک با ولوو به دنبال ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در سوئد است که از سال ۲۰۲۲ فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. اگر براساس برنامه‌ای که این دو شرکت در نظر دارند، پیشرفت‌ها شکل گیرد، تولید باتری در اروپا حداکثر ۵۰ گیگاوات ساعت افزایش خواهد یافت. همین مساله سبب احادث ۳ هزار شغل و نیروگاه‌های جدید از سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در این خصوص، گفت: با همکاری شرکت نورث ولت می‌توانیم سلول‌ها باتری با کیفیت و پایداری برای خودروهای تمام الکتریکی جهت افزایش برد حرکت و کاهش زمان شارژ تولید کنیم. این همکاری می‌تواند تقویت توانایی توسعه داخلی برای ما را ایجاد کند.
این خودروساز سوئدی اعلام کرده که هفته آینده از یک نقشه راه فناوری و تولید رونمایی خواهد کرد. هدف از این رونمایی ترسیم برنامه‌های آتی این برند خودروسازی برای محصولات الکتریکی است.

کد خبر: ۹۵٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha