۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
بهسازی آزاد راه زنجان-تبریز در انتظار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی
مدیرکل راهداری زنجان خبر داد:

بهسازی آزاد راه زنجان-تبریز در انتظار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی

زنجان- مدیرکل راهداری زنجان گفت: بهسازی آزادراه زنجان به تبریز در انتظار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش بازار به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، عبدالحسین علی اکبری گفت: برای بهسازی آزادراه زنجان به تبریز قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاران منعقد شده است که البته تأمین این اعتبار مشکلاتی دارد و امیدواریم با برطرف شدن این موارد، دستور اجرا صادر شود.

وی با اشاره به اینکه این محور از زمان افتتاح مشکلاتی از جمله افتادگی پل‌ها و نشست داشت که موجب ناهمواری راه شده بود،اظهار کرد: در سال‌های گذشته این مشکل به شکل مقطعی با لکه‌گیری برطرف می‌شد اما در حال حاضر لازم است که روکش این محور تجدید شود تا ناهمواری‌ها از بین برود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با بیان اینکه تنوعی از کارها در محور زنجان به تبریز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بعضی از نقاط نیاز به روکش و آسفالت، اصلاح مسیر، پر کردن گودی‌ها و سایر موارد دارد. تأمین روشنایی هم به مناقصه گذاشته شده که البته به اعتبار زیادی نیاز دارد و در صورت موافقت تامین روشنایی و نصب نیوجرسی نیز انجام خواهد شد.

علی اکبری یادآور شد: هر ساله اقداماتی از جمله لکه‌گیری مقطعی، ترمیم شیارهایی که برای عبور و مرور خطرآفرین هستند، نصب تابلوها و علائم، تمیرات گاردریل، تأمین روشنایی و سایر موارد انجام می‌شود تا برای تردد کاربران جاده‌ای مشکلی به‌وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه هر سه سال یک بار براساس آمار تصادفات، وضعیت جاده‌ها پایش و نقاط پرتصادف مشخص می‌شود، گفت: تعداد این نقاط ثابت کرده و حتی با بهسازی محورها ممکن است سالانه به تعداد آن‌ها اضافه شود، به عنوان مثال ممکن است با اضافه شدن یک راه روستایی، محل تقاطع این مسیر به راه فرعی یا اصلی به نقطه حادثه‌خیز تبدیل شود.

کد خبر: ۹۴٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha