۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
افزایش ۲۰ برابری برداشت گل زعفران با ربات مخترع گلستانی
در پارک علم و فناوری گلستان انجام شد؛

افزایش ۲۰ برابری برداشت گل زعفران با ربات مخترع گلستانی

گرگان- حاجیلری، مخترع گلستانی دستگاه ربات زعفران چین گفت: استفاده از این دستگاه باعث افزایش ۲۰ برابری سرعت برداشت گل زعفران نسبت به روش سنتی می شود.

نسیبه حاجیلری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دستگاه زعفران چین، با توجه به شیوه سنتی برداشت زعفران، می‌تواند سرعت کار را به ۲۰ برابر برساند و در هشت ساعت، حدود ۱۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت کند.

وی با اشاره به اینکه در روش سنتی هر شخص به‌طور متوسط در هشت ساعت می‌تواند مقدار پنج کیلوگرم برداشت زعفران داشته باشد، افزود: در فرآیند برداشت گل زعفران از زمین‌های کشاورزی  به روش سنتی بسیار سخت و با سرعت پایین انجام می شود و علاوه بر آن سلامت فرد نیز آسیب می رساند.

این مخترع گلستان حفظ سلامت شخص، رعایت ارگونومی مناسب حین انجام کار، قیمت پایین و استفاده آسان را از دیگر مزیت های دستگاه زعفران چین برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر به دنبال ساخت تعداد زیادی از این دستگاه و جذب سرمایه گذار هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستانی خاطرنشان کرد: این اختراع با همکاری صنایع و پارک علم وفناوری گلستان در جشنواره بین المللی اختراعات و نوآوری خیام  مدال برنز را بدست آورد.

گفتنی است، یعقوب مطهری مدیر هسته فناوران تکامل صنعت (عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان) که در حوزه طراحی و ساخت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی فعالیت می‌کند، به اتفاق  نسیبه حاجیلری (عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه گلستان) با هدف تسریع در برداشت گل زعفران از زمین‌های کشاورزی، اقدام به اختراع ربات زعفران‌چین کردند.

کد خبر: ۹۴٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha