۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
آغاز پرداخت مطالبات ایثارگران و اعمال تبصره یک قانون حالت اشتغال
معاون رئیس جمهور خبر داد

آغاز پرداخت مطالبات ایثارگران و اعمال تبصره یک قانون حالت اشتغال

اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید از آغاز پرداخت مطالبات ایثارگران و اعمال تبصره یک قانون حالت اشتغال این عزیزان خبر داد.

به گزارش بازار، سعید اوحدی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام هشتم و همچنین برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حماسه با وجود همه تلاش‌های مذبوحانه دشمنان رخ داد که بیش از سه ماه تلاش کردند با تزریق به خیال خودشان ناامیدی به جامعه مانع حضور مردم در انتخابات شوند.

وی با اشاره به این که مردم با وجود مشکلات ناشی از کرونا با اعتقاد کامل و ارزش‌های انقلاب و امام و رهبری پا به میدان نهادند، گفت: با همه مشکلات، مردم این حضور حماسی را خلق کردند و امیدواریم که ان شاءالله دولت سیزدهم بتواند در مسیر آرمان‌های نظام، امام راحل، رهبری با اقتدار تمام گام بردارد و آن‌ها را تحقق بخشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با بیان این که دو موضوع بسیار مهم در این چند روزه در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران و خدمت رسانی به جامعه هدف انجام شده است، افزود: یکی از این‌ها قانون ماده (۳۸) جامعه خدمات رسانی به ایثارگران بود که مربوط به آن دسته از عزیزان ایثارگری است که از طریق نیروهای مسلح در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کرده اند و مشمول قانون از کارافتادگی کلی شده اند.

اوحدی گفت: مطالبات این عزیزان از سال ۹۰ و ۹۱ پرداخت نشده بود که خوشبختانه سال گذشته با هماهنگی بسیار خوب سازمان برنامه و بودجه بخش عمده‌ای از آن مطالبات پرداخت شد و احکام این عزیزان که حدود ۵۰ هزار نفر می‌باشد را ستاد کل نیروهای مسلح دو هفته پیش در اختیار بنیاد قرار داد و بر آن اساس از برنامه و بودجه تأمین اعتبار کردیم که هماهنگی‌های آن انجام شد و بیش از ۳ و نیم میلیون سرفصل در این احکام است که نیازمند به تطبیق داشت و همچنین زمانبر بود.

وی افزود: تلاش گسترده‌ای در بنیاد شهید برای این منظور در حال انجام است و حداکثر تا پایان مرداد ماه این معوقات به صورت کامل پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد شهید قانون دیگر مصوبه مجلس در سال ۷۴ را به عنوان تبصره (۱) قانون حالت اشتغال گفت: این قانون شامل کسانی می‌شود که از طریق نیروهای مسلح عازم جبهه نشده اند که این شامل قبل و بعد از جنگ نیز می‌شود مانند شهدای ترور و مرزداران که به شکلی جانبار و از کار افتاده است که حدود ۴۹ هزار نفر می‌شوند.

اوحدی افزود: به حمدالله برای رفع مشکل این عزیزان دیروز دستوری آقای دکتر نوبخت صادر کردند که تبصره ویژه‌ای بود برای حالت اشتغال که این احکام باید براساس نظام هماهنگ خدمات مدیریت کشوری تدوین شود و به همان شکلی که در بقیه دستگاه‌ها پرداخت انجام می‌شود احکام توسط بنیاد تنظیم و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اجرایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این احکام حداکثر ظرف این هفته تنظیم شود و پرداخت حداکثر از آقای تیرماه براساس تبصره (۱) قانون حالت اشتعال پرداخت به این ایثارگران انجام شود.

کد خبر: ۹۴٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha