۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
راه اندازی ۳ واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی در همدان/ صادرات تقویت می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

راه اندازی ۳ واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی در همدان/ صادرات تقویت می شود

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از راه اندازی سه واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی توسط شرکت شستا در این استان خبر داد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خوشبختانه یک سری از واحدهای تولیدی در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در استان همدان واحدهای خود را توسعه داده اند، عنوان کرد: این واحدها در دهه ۷۰ تک محصولی بودند اما در حال حاضر حدود ۲۰ نوع محصول را تولید و به بازار عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵ واحد فعال و غیرفعال تولید لبنیات در استان همدان وجود دارد که سالانه ظرفیت پذیرش ۵۰۰ تن شیر دارند، اظهار کرد: تولید شیر سالانه استان همدان برابر ۴۰۰ هزار تن است که واحدهای فعال سالیانه بالای ۵۰۰ هزار تن توانایی دریافت شیر خام را دارند.  

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تصریح بر اینکه هم اکنون میزان شیر تولیدشده در استان همدان برابر ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ تن است، عنوان کرد: ظرفیت جذب و پذیرش شیر خام در  واحدهای فعال بالای ۵۰۰ هزار تن در سال  است اما این در صورتی است که از همه ظرفیت های این واحدها استفاده شود.

محمدی در ادامه گفتگو با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر شرکت شستا  سه واحد گاوداری بسیار بزرگ ۱۰ هزار راسی را در استان همدان در دست  احداث دارد، گفت: با توجه به اینکه واحدهای گاوداری سنتی در حال تبدیل به واحدهای صنعتی هستند با بهره برداری از این واحدهای ۱۰ هزار راسی صنعتی،  پیش بینی ما این است که در بحث لبنیات حتی در  واحدهایی که به بهره برداری نرسیده اند، ظرفیت سازی خوبی صورت پذیرد.

سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به دنبال ایجاد واحدهای لبنی جدید نیست

وی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به دنبال ایجاد واحدهای لبنی جدید نیست و یکی از برنامه هایی که سازمان در رابطه با واحدهای فعال دارد، رونق بازار صادرات است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: در همین راستا شرکت پنیر خامه ای نهاوند از شرکت هایی است که سالانه چند میلیون دلار صادرات دارد و حال نیز به دنبال این هستیم که واحدهای فعال بتوانند محصولات خود را به عراق، اقلیم کردستان و همچنین به کشورهای همسایه صادر کنند.

محمدی با تصریح بر اینکه شرکت «نهاوند لبن» شهرستان نهاوند با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومانی خطوط تولید پنیر یواف و دیگر فرآورده های لبنی را راه اندازی کرده است، گفت: این شرکت قبلاً مشکلات مدیریتی داشت ولی طی دو سال اخیر با ورود  سرمایه گذاران جدید خط تولید لبنیات خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر این شرکت نیاز به حدود هفت تا هشت میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد.

کد خبر: ۹۴٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha